Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Febrig lillskrutta

Av Heli o Henke - 23 januari 2011 15:30

I fredags natt kände jag på Idas huvud...det kokade! Hon ligger ju så nära mig så jag tänkte hon var varm av det, men på morgonen var det lika varmt. 

Henke gick ner och gjorde välling, Ida drack den i sängen och så somnade vi om allihop...vaknade 12!!   Skön sovmorgon! Vi tog tempen på lillskruttan och den visade nästan 39 grader. Inte undra på att hon somnade om som en stock. 

Blev en hemmadag alltså! Kunde ändå inte gå ut eftersom det snöade nåt otroligt heela dagen! Henke drog iväg på whiskeyprovning med ett gäng killar, så Ida och jag var ensamma hela kvällen. När jag nattat Ida tog jag mig ett glas vin och satte jag mig vid TV:n. Aaah vad skönt, tänkte jag...men det fanns ju ingenting att titta på!! Tråkig kväll blev det...tvättade ett par maskiner tvätt istället, satt och surfade runt på massa sidor på nätet. 

Idag har hon lika hög feber och börjar bli snorig   Kan det vara dagisbaciller tro... Försöker få henne att sitta i soffan och vila, men se det går inte...hon ska upp och vandra runt här hemma, och helst i famnen. Nu ligger Ida och papsen och sover middag.

Imorgon blir hon blir hemma från dagis. Henke har eftermiddagspass, så jag jobbar fram tills han börjar...kan  ju bli att jag slutar vid lunch eller jobbar hela dagen...You never know... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards