Alla inlägg under februari 2012

Av Heli o Henke - 29 februari 2012 15:03

Skottdagen idag! Då kanske jag ska komma till skott och skriva ett litet inlägg   

Skottdagen är ju en dag då kvinnan "får" fria till sin man...kanske jag gör det, kanske inte  Ni lär få veta om/när det händer... Varken Henke eller jag är ju personer som vill stå i centrum på nåt sätt, så det lär ju inte bli nåt stort bröllop om/när det blir av. Helst skulle ju jag ta det lite snabbt på Arlanda och dra iväg på en miniweekend med mannen! Sån är jag!


Det har hänt en del här hemma kan jag säga...Sjukdomar och trötthet har avlöst varandra, ja trötthet från min sida iaf. Kommer inte ens ihåg när jag gjorde senaste inlägget och vad som hänt sen sist.

Dagis funkar bra, Ida trivs som fisken i vattnet. Går jättebra att både lämna och hämta. Lämnar t o m nappen och snuttisen i sin lilla korg numera, innan hon springer in. KUL ! Men jag vet att det kan komma bakslag och är väl en sån person som bara väntar på att det ska komma...kan liksom inte riktigt ta dagen som den kommer.


Ida har kommit in i  "dumma dig, mamma"-fasen. Ibland blir jag arg, ibland bryr jag mig inte ett dugg...inget av det spelar nån roll.


Träningen min har kommit i kläm - nån slags ond cirkel, brist på karaktär, trötthet och ont lite varstans.

Men nu har vi på jobbet anmält oss till "I friskaste laget", vilket innebär att du ska ha någon slags motion 30 min/5 dagar i veckan. Vi ska alltså ut och gå på luncherna. Det är väl det enda jag klarar av just nu. Men jag VILL även gå på gympa, zumba och Body Toning. Mitt mål är att gå på Body Toning 1 gång i veckan iaf och göra dom övningar kroppen klarar av i dagsläget.


Dagens:

Mobilen ringde i morse, jag svarar...en röst i andra änden säger: Tjena Heli, det här är Robban i Takida.

Mitt hjärta började dunka och jag blev alldeles till mig för en sekund - det lät ju verkligen som han!! Trodde att det var nån som skämtade med mig!!! MEN DET VAR HAN!!!

Jag hade beställt lite t-shirts från Takidas webshop och han sa att en av t-shirtana var slut, så jag kunde välja nåt annat istället. Jag fann mig rätt snabbt och sa att (eftersom jag är med i en tävling på Facebook där man kan vinna en heldag med grabbarna): "Jag kan ju ta vinsten om en heldag med er, på en gång då"  

Hehe, ja vi får väl hoppas jag ringer upp dig en gång till då, svarar han.

Såhär i efterhand, kunde jag ju fria till han - skottdagen som det är ...muahahahaha


Innan jag avslutar det här inlägget kan jag ju berätta att Ida ska bli storasyster i september   





Ovido - Quiz & Flashcards