Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Heli o Henke - 10 januari 2011 23:17

Raderade ju förra mitt förra inlägg som jag skrev eftersom jag hade annat att skriva, så nu kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva om...

Jo...helgen som var.


I fredags och lördags kväll firade vi mitt nya jobb med god mat och lite vin (nu ska jag ju inte börja där, men "fått tillbaka" mitt gamla, så firandet var ju ändå bra)

Lördagen tillbringade Henke i Idas rum och började fixa till garderoben, kommer bli jättebra klädförvaring +  annat som man vill stuva undan. Sen har vi beställt skjutdörrarna också. Kommer bli kanon! Jag själv var med Ida (så klart)


I söndags skickade jag ner Henke och Ida på morgonen och låg själv kvar och sov några timmar till    kände mig helt slut, så det var jätteskönt att få vila lite.

Vid 12-tiden fick vi storfrämmande från Sthlm - Mia, Abbe och Malin kom förbi på en kopp kaffe. Dom hade varit till Bruksvallarna och åkt skidor - träningsläger inför Öppet spår. Kul med besök!   

På kvällen åkte vi till Maria, Thomas och Vilma och hälsade på en stund, sen var vi förbi Roger och hämtade mattprover. Inte nöjd alls, så jag hoppas vi kan hämta fler prover så vi hittar nåt vi vill ha. Kostar lite mer, men nu får ju jag lite mer i kassan så jag ska nog försöka övertala mannen   


Ja det var nog det hela för denna gång...nu måste jag sova, ska åka till mvc imorn och ta blodtryck innan vi ska på dagisinskolning. (nej jag är inte gravid!)

Av Heli o Henke - 10 januari 2011 12:48

Började skriva ett annat inlägg i fm, men nu har det hänt lite grejer sen dess...

Dom ringde från mitt gamla jobb och erbjöd mig jobb !!   och jag tackade JAAA! 

Kunde ju inte göra nåt annat än det... oavsett om jag alltid velat jobba med resebokningar så är arbetstider, arbetskamrater och lön en ganska viktig del av ett sånt beslut. Tror inte det skulle funka med dom arbetstider jag skulle få på sas, dels för Idas skull men även för min egen. Det skulle bli ett otroligt pusslande med scheman för att få det att funka. Sen att bli erbjuden ett jobb som är 8-17 OCH med mycket bättre lön...Dessutom få tillbaka arbetskamrater som man trivs bra med...what a girl to do?!?!   

Mina arb.uppgifter på gamla jobbet har ju med resor att göra, så jag är ju inne i "resebranschen" ändå   


Jag börjar på måndag den 17/1, precis som jag skulle gjort med det andra. Perfekt!! 


En tung sten har fallit från bröstet, så nu är det bara att ge järnet! Ska bli sååå kul! 

Tror jag ska surfa runt lite och shoppa loss...behöver lite nya "undisar" och ett par nya toppar. 


Hasta la vista

Ovido - Quiz & Flashcards