Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Påsken 2011

Av Heli o Henke - 3 maj 2011 11:34

Tänkte skriva lite snabbt medan jag exporterar en kampanj till kund, denna gång får det bli om Påsken.


Långfredag:

packade bilen på fm och Ida fick äta lunch innan vi åkte iväg neröver. Hon somnade ganska snabbt, som tur var...brukar liksom bli lite tråkigt för henne när vi åker långt. Stannade och åt lunch i Rättvik. Fortsatte färden efter maten och var i Enköping vid 17-tiden om jag inte minns helt fel.

Åt middag hos Mummo o Ukki, sen lämnade vi Ida där och gick själva ner till min bror för att ta nån öl. Väl där så hade Malin gjort varsin Mojito till oss...mums! Där var även ett par kompisar till Kimmo o Malin (Peter, Jonas (Sören) och Malin.

Tog sen gemensam taxi ner på stan där vi splittade på oss - jag och Henke skulle träffa Monika, Ola, Camilla och Peter på Corner. Jättetrevlig kväll där vi satt ute på terrassen och tog några öl och snackade massa skit. Kan sakna såna kvällar!

Träffade även Sara och Andreas där som blev glatt överraskade att se oss i Enköping   .

Tog taxi "hem" vid 00,30- Ida vaknade och grät (vilket hon gjort hela veckan och gör fortfarande - samma tid varje natt). Vi tog in henne till oss iaf och somnade gott alla tre.


Påskafton:

På morgonen hämtade Mummo Ida, så vi låg kvar is ängen och myste lite till .

Dagen gick åt till att gå ner på stan och kika lite. Det var ju marknad och tivoli i stan, så jag trodde jag skulle springa på lite kända ansikten, men inte en enda träffade jag! Konstigt! Fint väder och allt var det ju...

Tog en korv på torget och sen gick jag och mummo till Lindex och handlade/fyndade kläder till Ida, medan Henke, ida och ukki gick ner till Coop bygg och vidare hem.

Bror med familj kom och åt middag med oss på em/kvällen och sen var det nattmössan på...var helt slut allihop efter gårdag kvällen och dagen, så det var tidig läggning för oss.


Påskdagen:

Henke och jag drog iväg till Västerås på morgonen. Ida stannade hemma med mummo och ukki - dom var iväg till min kusin för att träffa Idas sysslingar.

Henke droppade mig på Ikea medan han åkte till Bauhaus. Jag skulle "bara" köpa några krokar till vårt nya badrumsskåp, men kom ut med en hel kasse med grejer. plockade på mig en hel massa på vägen till krokarna kan man säga - inget onödigt för det var grejer till Idas rum   

Sen var vi på Nisses, Skopunkten, Mediamarkt, Biltema och så tog vi oss en hamburgare på Max. Tillbaka in på Bauhaus... Ja vi som bara skulle ta en snabbis till V-ås åkte därifrån strax efter 15. Det gjorde att jag var försenad till en fikastund med Jessica och Dessi hemma hos Jessicas föräldrar...tråkigt nog, för Ida skulle ju med men hon hade vägrat somna på dagen, och så skulle vi till brorsan på middag kl 16, så hon fick gå dit med pappsen och leka med kusinerna medan jag hojjade till Jessica. Satt och pratade en stund innan jag själv fick åka och äta middag tillsammans med de nära o kära.

Tog en sväng förbi kusin vitamin för att bara säga hej, innan vi gick tillbaka "hem".


Annandag påsk:

Henke monterade upp den portabla dvd:n vi köpte i V-ås, sen bar det iväg hemåt. Vi satte i en film som Ida somnade fort till och Henke satte då in en film som han satt och tittade på ända tills Ida vaknade. Bra köp där, tyckte ju Henke då   

Stannade och åt glass i Mora, satte i barnfilmen igen och drog hem. Ida satt och tittade hela vägen hem - inget gnäll alls! Bästa köp vi gjort på länge!!!

Middagen väntade hemma hos farmor och farfar - skönt att slippa laga nåt direkt!


Ja det var den påsken och det blev visst ett långt inlägg iaf... bilder har jag inga här på jobbet, men det ska jag lägga in sen ikväll.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards