Alla inlägg under oktober 2011

Av Heli o Henke - 21 oktober 2011 11:56

Fredag igen...tänk vad veckorna går fort!!!!


Den här veckan har bjudit på lite gott och blandat.

I tisdags var det föräldrarträff på dagis mellan 18-20. Farmor fick vara hemma med Ida medan jag gick dit (Henke har kvällsskift den här veckan) Fröknarna gick igenom vad som var planerat inför hösten/vintern och vi pratade om nya matsalen mm. Kul att träffa de andra barnens mamma eller pappa   


I onsdags var det ju lillskruttans födelsedag   

Jag tog sovmorgon och vi firade med lite mys och paketöppning i sängen.

De hade sjungit för Ida på dagis och så fick hon en present också, som hon glatt visade upp när jag hämtade henne på em.

När vi kom hem var det mer firande. Farbror "Tias", farbror "Kicka", farmor och gammelmormor kom på fika. Mer presenter öppnades   


Igår, torsdag, slutade jag ett par timmar tidigare för att åka hem och sätta på mig städrocken. Ida blev hämtad av farmor från dagis, så jag skulle få städa i lugn och ro. Det blev ett besök på återvinningsstaionen först, sen var det bara att sätta igång och rensa bort gamla leksaker och böcker så de nya fick plats. Plockade även bort massa kläder mm som samlats i trappen och annat tjafs som stod framme och inte används längre. Höll på i över 3 timmar...och hann inte ens med att dammsuga eller städa badrummet som var det "viktigaste" .


Nu ska jag åka och handla mat inför helgen. Mummo, Ukki och Filippa är på väg upp   och imorgon är det lite kalas/fika för "familjen" .


Trevlig helg!! ...eller trevlig "älg"..hehe...Henke ska jaga imorn, så håll tummarna att de skjuter en älg imorn !


Av Heli o Henke - 19 oktober 2011 10:57

Grattis älskade Ida på 2 årsdagen!!!   

Puss o kram från mamma och pappa



 

Av Heli o Henke - 14 oktober 2011 13:18

Vid 2-halv3 tänker jag stänga ner datorn och åka hem och packa väskan!

Ida och jag åker med farmor och gammelmormor till Sundsvall.

Där blir det ingen shopping - faktiskt - utan vi ska träffa farmors systrar med familjer, Henkes kusiner Helena med familj och Annika är där och hälsar på också i helgen. Ska bli kul att träffa dom! Dom bor i Uppsala resp Sthlm så man ses ju nästan aldrig. Kanske blir det även ett besök i Njurunda och snusa på Marlenes lilla Tove också.

Jo förresten, shopping skulle vi ta på söndag fm. Farmor behövde handla nåt, så jag ska väl passa på att kolla efter lite julklappar till Idis.


Henke stannar hemma och jagar.   

De fick tag på en idag och förhoppningsvis blir det ett par till under helgen...hehe!


Ida har fått en "fyrmänning", som dom säger här...vet inte vad det heter annars iofs. Henkes syssling/tremänning Maria fick en son i tisdags! Vilma har blivit storasyster! Får se när vi få åka dit och snusa på lillprinsen    


Nästa vecka:

tisdag - föräldrarmöte på dagis

onsdag - lillskruttan Ida fyller 2 år

fredag - mummo, ukki och Filippa kommer upp

lördag - kalas/fika för familjen.


Trevlig helg!     



Av Heli o Henke - 13 oktober 2011 16:04

Inget speciellt som händer just nu...bara det gamla vanliga - dagis, eller gasi som Ida säger, och jobb på dagarna. Hem och äta och mysa lite. Ida ska "dussa" och det är oftast tjat om det, men när hon väl står där vill hon inte därilfrån...sen bråka lite om blöja och pyjamas. Dags för välling och sen bråka lite om tandborstning. Sova lite sisådär och så upp på morgonen och bråka om blöjbyte, påklädning...Ida dricker välling och tittar på "Apan" - inte mig då utan Nicke Nyfiken på TV - medan jag passar på att fixa till mig  sen bråka om tandborstning och påklädning igen... Överdragsbyxan är onödig enligt Ida, hon ska sätta på sig "fina skor", vilket är olika varje dag...jacka och mössa funkar fint - ibland   


Ja så rullar det på under veckorna.

Men inget bråk/tjat i världen skulle kunna få mig att sluta älska denna lilla tjej!!



    

Ovido - Quiz & Flashcards