Alla inlägg under februari 2011

Av Heli o Henke - 14 februari 2011 10:06


Önskar alla en trevlig Alla    dag!



Av Heli o Henke - 9 februari 2011 14:47

Idag har det varit helt underbart väder! Vi tog oss ut på lunchen och gick brorundan.

Se några bilder från rundan på Bodils blogg   


http://boddanilofsis.blogspot.com/



Av Heli o Henke - 4 februari 2011 14:00

Men har ju glömt skriva om Idas nya tänder...


Igår kollade jag runt i hennes mun när jag försökte borsta hennes tänder (vilket har blivit svårt för hon räcker bara ut tungan numera...)

Gissa vad jag hittade?!?! 9 st (!!!) tänder...   ja föutom de 4 längst fram i överkäken och 2 i underkäken, så hade det kommit 2 till uppe och 1 nere...lite längre bak liksom. Inte undra på att hon varit lite grinig och dregglat som bara den.

Trodde jag inte skulle kunna kolla runt nåt i munnen, men när jag såg alla tänder så skrattade jag till och ropade på pappsen, så skrattade hon bara när jag visade honom   MEN i morse var det lika svårt att borsta igen...pressar ihop munnen eller så puttar hon ut borsten med tungan. Hmmm...jaja hon suger ju iaf i sig tandkrämen. Får vara glad för det lilla   


Av Heli o Henke - 4 februari 2011 11:35

Idag tog Ida och jag en välbehövlig sovmorgon!   

Jag vaknade halvdrogad av klockan 06,30 och kände mig heeelt slut. Försökte få liv i Ida, men hon reagerade inte ens...och jag slumrade till lite till. Vaknade av nästa snooze 15 min senare. Försökte väcka Ida igen, men det var helt omöjligt! Eftersom jag kände mig helt slut så tänkte jag - nä fan, jag ställer klockan på 07,30 så tar vi oss en sovmorgon!

Gick bättre att väcka lillfisen och hon var riktigt glad på morgonen   vi gick ner och bytte blöja och satte på dagiskläder, gjorde välling och satte oss i soffan och tittade på Bolibompa. Satt och myste bara en stund innan vi klädde på oss och gick till dagis.

På vägen till dagis går vi alltid förbi några hundar som börjar skälla, och Ida skäller tillbaka... vov, vov säger hon och flinar. Sen sitter hon och säger vov, vov hela vägen till dagis. Sötnosen   



Av Heli o Henke - 1 februari 2011 12:37

I fredags kväll vaknade Ida gråtandes vid 22-tiden, så jag tog ner henne för att ge lite alvedon och nässpray. Då kom mummo, ukki och Filippa precis, så vi stannade uppe en stund till.

Lördagen ägnades åt lite sparkåkning för besöket, Ida hade somnat i sparklådan så de stannade ute tills hon vaknade...45 min senare   

Medan dom var ute så åkte jag och handlade lite.

På em skulle Henke iväg på nåt möte...vad gjorde vi då tro? Var nog bara inne och lekte med Ida. Jag och Filippa lagade lite middag ihop. På kvällen satt vi alla (förutom Henke) och pratade, åt och drack gott.

Söndagen blev det en tur till Dollar för lite shopping. Henke och Ukki satte in en ventil i vardagsrummet för bättre lufttillförsel (?)...äh vad vet jag vad den heter, men bättre luft blev det i alla rum iaf   

Under hela helgen tog mummo och Filippa hand om Ida, med blöjbyten och matning...skönt med avlastning ibland !  

Måndag morgon tog Ida och jag sovmorgon för att kunna säga hej då till mummo, ukki och Filippa. Vi gick allihopa tillsammans till dagis och lämnade Ida, sen fick jag skjuts till jobbet och de andra åkte hemåt mot Enköping.


Måndag hade Henke födelsedag, och dom hade bilen på verkstad så han jobbade i Sveg...vi åt lunch ihop och han fick sin present - ett halsband med namntags (Heli och Ida stog det på dom). På kvällen var det middag hos farmor och farfar. Dehlinskorv och stuvade makaroner hade han beställt...Gott var det!


Senaste gångerna vi lämnat på dagis har det varit en storgråtande Ida, men man vet ju att det går över så fort man stänger dörren.


Vad händer i veckan då? Inte mycket mer än jobb då...



Ovido - Quiz & Flashcards