Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Heli o Henke - 3 januari 2011 23:10

Ja då var det ett nytt år då... det firade vi in i Sundsvall med riktigt god middag och god dryck! Stod ute på altanen, skålade i god Cava och tittade ut mot alla håll på fyrverkerierna som flödade över himlen. 


Som sagt - inga nyårslöften för nån av oss, men jag lovade mig själv att äta mindre godis faktiskt! Fast jag äter inte så mycket sånt egentligen...och endast på lördagar. Ja och söndagar då det blivit kvar från dagen innan (som det oftast blir). Inget jag kommer säga till Henke   på vägen till S-vall hörde vi massa nyårslöften som folk skulle ge och det var nån som inte skulle äta godis på ett år och då sa Henke att det vore ju nåt för mig... mitt svar var då: vad får jag för det då? " Ja en mindre mage då" Kul kille   jag ville ju höra nåt annat som att han skulle bjuda mig på en resa eller nåt, men nej en mindre mage skulle jag ju få. Hahaha...han har ju rätt   


Vad händer härnäst då?? 

Ida ska börja på dagis på måndag om en vecka - spännande! 

Måste ringa dit och höra hur allt går till, vilka tider som gäller mm.

Eftersom jag är arbetslös så får hon bara gå 15 timmar/vecka.


Träna hoppas jag kunna göra 2 gånger i veckan, när Korpen sätter igång.

Bara min fot blir bättre så ska jag ut och gå! När jag lämnat Ida på dagis så ska jag ta mig runt broarna, vilket tar lite över 1 timme. Hem och äta och duscha, sen hämta lillfisen. Blir perfekt det!

Nya skor skulle jag ju behöva men det får jag ta senare i vår. Gick åt en del i Sundsvall och sen fyller Henke år nu i januari och jag har beställt present som kostade lite mer än jag egentligen har råd med just nu, men det är han värd  


Jobb då...ja vi får se, kan ha nåt på gång. Dom ska anställa några till på det jobbet jag fick i höstas, men jag har inte hört nåt än. Hoppas bara jag kan få upp lönen lite... lite synd på arbetstiderna också, men det får jag nog ta för jobb vill jag ju ha. Funkar det inte med tider och dagis mm, så får jag söka nytt under tiden. 


Det var det...nu ska jag slänga mig i sängen. Har haft egentid från kl 20 ikväll. Henke gick upp och nattade Ida och la sig då han med. Ringer klockan 02,45 så får man lägga sig i tid. 


God natt, where ever you are!

Ovido - Quiz & Flashcards