Alla inlägg under september 2012

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September

Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens Ida" eller nåt   Mycket roligt som kommer ur hennes mun numera!


Börjar med juli:

Henke åkte iväg på motorcykelsemester med en kompis i början av juli. Farmor fick hjälpa till med barnvaktandet under lördagen, då jag skulle vara med på en möhippa.

V.28 hade Henke och Ida semester medan jag jobbade.

V.29 började min semester och 3 veckor framåt...

Första veckan åkte vi till Finland (ett separat inlägg med foton kommer...)

Andra veckan hann vi vara hemma ett par dagar...Iida åkte på minisemester med farmor och farfar till Sundsvall, eftersom vi skulle på bröllop till helgen. Passade på att fixa massa hemma när Ida inte var där. Bl a flyttade vi nu garaget - vilken skillnad på gård!!!! Nu blev det liksom en stooor gård (det var det ju innan också, men nu kommer vi ju utnyttja den andra delen också på ett annat sätt)

Sen tog vi en minisemester vi också. Åkte till Borlänge och bodde på hotell fre-lör. På lördagen åkte vi vidare till Garpenberg för bröllop. Det var Henkes syssling som gifte sig. och vilket vackert bröllop!! Åsa Jinder spelade under vigseln och toastmaster var Erik från "Erik & Mackan". Sååå rolig fest efteråt också!

Tredje och sista veckan var vi bara hemma. Med en 3-års trotsig liten dotra hemma... ojojoj   


  Ida hjälper pappa att bygga vedbod

  Jag fick lite trångt under filten min


Augusti:

Fredagen den 10:e aug hade Mattias och jag "70-års fest" ute i Glissjöberg, dit han flyttat. Sjukt kul kväll och massa roligt folk. Vi var några stackare som höll igång till 03,30 och tog taxi hem...eller inte hem, utan till Annica och Lars för lite efterfest...hem gick vi vid 06,30   


Hann jobba ett par veckor innan det var dags för mig att åka på jobb-utbildning till Berlin.

10 dagar skulle jag vara borta från mina älsklingar...helt själv i Berlin över helgen också. Men det gick bättre än jag trodde...tog mig själv i kragen och utforskade stan lite grann på egen hand! På kvällarna orkade jag inte med så mycket mer än att strosa runtomkring hotellet och jobbet. Men där fanns det bra affärer och restauranger så det gick ingen nöd på mig!

Första veckan i Berlin hade farmor Ida, förutom en kväll då hon fick följa med pappa på jobbet - åka stooora lastbilen! Det var jättekul tyckte hon! Sen kom mummo och ukki för att vara barnvakt veckan därpå.

Var inte ett dugg orolig för att det inte skulle gå bra när jag var borta...men det var nog jag som hade det värst med längtan   

  Medan Ida myste i solen med pappa och ukki satt mummo på altan och frös

  Mammas lilla prinsessa tvättar sin bil och dockan

September:

När jag kom hem från Berlin, började jag med LCHF (hade beställt ett par böcker innan jag åkte, för att kunna köra igång på en gång)

Går jättebra!! 3 kg på 3 veckor är helt ok! Har inte riktigt kommit igång med träning än, men det ska jag ta tag i nästa vecka, när inget annat är inplanerat på ett bra tag...

På väg till loppis

  Städhjälp

Söndagspyssel 

Ida = Pippi, världens starkaste tjej  

 På väg till dagis

  Jag har höstfixat lite inför vintern. Var ute i trädgården i 7 (!!!) timmar och röjde bland buskar och ogräs


Ida och jag har börjat på Familjegympa på måndagar!

Var liiite orolig att det inte skulle gå bra med Ida, hon är lite blyg när det är mycket folk, men det var så i 5 minuter, sen kom hon igång och jäklar vad hon tycker det är roligt!!!

Syjuntan har kommit igång också. Har påbörjat ett projekt med att sy kuddöverdrag till Idas myshörna. Sen ska jag ta tag i adeventskalendern jag påbörjade förra hösten...kanske att den kan bli klar till 1 dec   


Imorgon åker Henke och jag, tillsammans med våra grannar Cecilia och Dan, till PRAG!! Min resa jag fick i 40-års present av mannen min.


På återseende efter den resan, säger jag  


Vi har börjat


Ovido - Quiz & Flashcards