Alla inlägg under april 2011

Av Heli o Henke - 27 april 2011 20:23

...har jag ju egentligen inte för jag kan ju skriva om påskhelgen. Men det får bli en annan dag när jag är piggare.

Har tyvärr haft 2 dåliga nätter - inte pga Ida utan mig själv...natten mellan måndag-tisdag sov jag väl max 2 timmar sammanlagt, och så inatt sov jag till o från fler timmar än förra natten men ändå inte bra.

Vet inte om det är det fina vädret som gjort mig "piggare" eller vad, men nåt händer i kroppen att jag inte kan sova. Har lagt mig o läst ett tag för att samla tankarna och göra kroppen redo för nattens sömn men ändå inte kunnat somna...

Har iofs slutat med alla tabletter o piller jag nu ätit, så det kan vara alla "gifter" i kroppen som vill ut helt enkelt... 


Ja ja, får se hur det går att sova inatt - förhoppningsvis bättre   


Återkommer med bilder o så från i påsk

Love and peace    

Av Heli o Henke - 19 april 2011 13:19

...vad tiden går   

Redan mitten på april och lillskruttan blir 1,5 år idag!


Har hänt en del här hemma i Sveg...all snö har försvunnit!!! Hääärligt!


I helgen, påsk alltså, ska vi ta oss ner till Enköping är det tänkt. Ska bli riktigt trevligt. Har ju inte "fått" åka ner nån påsk innan eftersom man "SKA" vara hemma då och njuta av vårvintern - antingen i stugan eller i fjällena. Har inte förstått det där riktigt men är det så, så är det så. Men nu när snön har försvunnit så fick jag med mig mannen   

Ida ska få träffa mummo och ukki och självklart även morbror, "moster" och kusinerna!

Tänker inte boka in nåt alls, har ju redan fått förfrågningar om att jag ska flänga hit och dit för att träffas, men jag tänker inte stressa runt mer. Tänker ta det som det kommer helt enkelt. Bli uppassad och ha barnvakt - hur bra som helst!

Ska ner på stan på lördag och kika lite, sen är det häng hos mummo o ukki som gäller. På söndagen ska jag ta mig till Västerås och Barnens hus en "snabbis" - hehe - snabbis lär det ju inte bli om ni känner mig rätt   måste ju passa på o titta runt i butiker när man har chansen!

Bror och Malin frågade om vi ska ta o gå ut på fredagen, men det får vi se när vi kommer ner, vilken tid o så...men det vore ju kul att träffa lite löst folk.

Ja då vet ni att vi ska neråt landet, så får vi se om vi ses!


Så här sitter jag och jobbar idag, med en sovande liten vovsing i knät  

  hade gärna velat sagt att det är vår nya familjemedlem för hon är ju såååå söt, lilla Titti. Det är min jopbbarkompis Lisas hund.


Av Heli o Henke - 9 april 2011 16:30

Sitter här med ett glas vin bredvid mig och tänkte jag skulle skriva några rader.

Men vad ska jag skriva?!? Jaja fingrarna får bara gå som dom vill över tangentbordet tror jag  


Ida ligger och sover...har nu sovit i typ 3 timmar, men det är bara bra för vi ska till farmor och farfar på middag, och då är det bra om hon kan vara pigg en stund längre på kvällskvisten så vi hinner äta klart innan det är dags att gå hem o lägga henne! 

Farmors systrar är i Sveg över helgen så det är middag med hela tjocka släkten! Men det är bara trevligt!! Vi brukar ha vääldigt trevligt när vi är där på middag!

På dagen idag har vi varit där också...Henke skulle hämta hem sin motorcykel som varit på vinterförvaring i deras förråd (har ju så mycket annat "bråte" i våra förråd så den fick inte plats). Vädret visade sig på sin bästa sida med härligt gassande sol (när den väl var framme) så vi drog fram grillen och grillade korv/hamburgare och fikade lite. Myyyyysigt!  


Ida har börjat med nåt nytt också... Tittar på en och hytter med fingret och säger "Tytt" (tyst). Sa ju det till mig när jag började babbla om att man ska äta maten och inte leka med den... hmmm...När hon ätit klart går hon till grinden ner till hallen och gör likadant. Från början kommer detta från farmor som säger det till deras hund Ville    När man minst anar det kommer det såna här saker. 


Jaha nu har mannen duschat klart, jag är fixad redan (sminkar mig inte varje dag så jag passar på när man ska iväg nånstans,... nu har jag ju blåöga på vänster öga så jag borde ju sminka mig lika på andra men jag orkar inte det idag) Jaa just ja, har ju inte berättat det... blåögat kom till mig i veckan när Ida skallade mig när jag skulle natta henne. Träffade preciiis rätt kan jag säga, så jag är fint sminkad på ena ögat nu  


Har tänkt skriva om min medicin jag äter, har bara inte blivit av...ska göra det nån dag här framöver. (nästa vecka börjar jag iaf trappa ner och ska sluta med det) 

Nu kom farbröderna hit så jag må ju vara lite social  

Kram kram 

Ovido - Quiz & Flashcards