Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Mera dagens VILL HA!!

Av Heli o Henke - 17 mars 2012 12:30

Jobbar lite extra idag, då vi hade problem med ett program på jobbet igår och fick knappt nåt gjort...kunderna måste ju få sitt, så jag kör ut lite kampanjer åt dom idag. Passar på att skriva lite medan exporterna går...


Mera dagens VILL HA blir det idag...

Har så mycket projekt i huvudet, som jag skulle vilja göra. Vet inte om tiden inte räcker till eller om det bara är lathet. Stor orsak är iaf att jag behöver komma iväg till Sundsvall!


Garderob:

RENSA!! Ut med allt ur garderoben, rensa och göra det fint igen.

Har sååå mycket kläder som jag inte använder (eller hittar pga oordning) därför måste det rensas ordentligt, så jag hittar sånt jag vill använda och kommer i.

Har inte gjort klart garderoben från början, det är lite småsaker som saknas och detta skulle jag behöva inahandla för att få ihop det...

* En ordentlig klädstång och en hylla ovanför det.

* Fler förvaringslådor som jag kan lägga under det understa hyllplanet.

* Krokar/hängare för att få ordning på scarfar/bälten och väskor.


Källare:

Gjorde ju i ordning en av matkällarna i vintras, så nu ska det andra få mera lagerhyllor också...men detta kräver ett besök på Ikea och det är ett projekt för sig. Henke vill inte åka dit - än - och jag vill inte åka själv   det är ju 23 mil till S-vall och vägen dit är ingen hit...

Inhandling för matkällare och källare:

* Lagerhyllor till matkällaren

* Förvaringslådor mm

* ELFA-hyllor och skohyllor för fövaring av vinterkläder och mc-/skoterkläder

* Arbetsbänk till tvättstugan (men först måste vinterkläderna bort och då krävs elfa-hyllorna...)


Altanen:

VÅRSTÄDNING !

Vi la dit en filtmatta på ena sidan av altanen där matmöbeln står och vi har bestämt oss för att lägga på matta på resten också. Vill göra en myshörna på den sidan också (la ju ut bilder på lite av det jag skulle vilja ha där) men det krävs både bra planering och pengar.


Sen är det mycket småfix kvar överallt inne i huset...men där krävs mannens hjälp. Det ska sågas till hyllor, det ska borras och fixas. Hmmm tror jag behöver en lektion i detta så jag kan göra det själv   


Dagens VILL HA är alltså: tid och en tripp till Sundsvall   


Det var allt för idag...nu ska jag gå hem och mysa med familjen   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Skapa flashcards