Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Tråkigheter :-(

Av Heli o Henke - 16 mars 2012 10:22

Vi tar den tråkiga nyheten först... Tyvärr blir det ingen bebis i september.

Hade kraftiga blödningar och hemsk smärta i söndagsnatt. Farmor fick komma till oss vid 5 på morgonen för att sova med Ida, och även lämna henne på dagis. Var till läkaren på mån.morgon, men han kan ju inte se nåt, så det var ultraljud som gällde...vilket vi redan hade inbokat till tisdagen för att göra ett KUB-test (kombinerat ultraljud blod test). Den tiden fick vi ta och se om det fanns nåt kvar... Läkaren sa även att om jag fick mer värk så skulle vi åka till östersund på en gång, vilket jag fick på måndag kväll. Ida lämnade vi hos farmor över natten, drog med ilfart mot Östersund. Ambulans mötte oss i Svenstavik (nu undrar ni säkert varför vi fick mötande ambulans - jo, jag hade 4 min mellan värkarna och småblödde bara lite, så det var konstigt tyckte jag...för att ta det säkra före det osäkra ville jag ha hjälp om det skulle hända nåt mer med mig - jag har hög smärttröskel, men detta var precis som när vi åkte in och skulle föda Ida)

jourhavande gyn.läkaren kom och tog ultraljud, såg inget, förklarade läget och vi fick åka hem efter att ha tagit blodprov. Vi stannade på Mc Donalds och åt lite nattmat innan vi åkte hem. Både Henke och jag var lediga på tisdagen, tog ordentlig sovmorgon Fick ett sms på morgonen som sa att det låg ett par muffins utanför dörren, så det blev te, macka och muffins till frukost :-) Tack maria!! :-)

Jag låg mest och vilade på soffan hela dagen, då jag hade sk sammandragningar så fort jag rörde på mig.

Grannen min, sa en bra sak som gjorde att jag tänkte postivit om det här ändå: Det var ju bättre att det hände självmant, än att vi skulle få negativt svar på KUB-testet och behöva ta beslut om "abort" eller inte själva!

Så tack Cecilia !


Vi mår bra efter omständigheterna! Har fått väldigt mycket värmande omtankar...2 dagars gråt av smärta och värk fick ur mig allt tror jag.

Nu ser vi framåt - mot våren, kommande 40-års dag/fest och andra roligheter!!


Kärlek till er alla!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards