Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Heli o Henke - 19 januari 2011 18:55

Ja det här med lämning på dagis och sen till jobbet har ju gett mig nya rutiner. Innan, ja innan jag fick barn, så duschade jag alltid på morgonen, men numera får jag göra det på kvällen, fixa frillan och hoppas på tur att det är helt ok på morgonen så man ser ok ut på jobbet  

Lägga fram kläder åt mig och lillfisen måste jag också göra.

Ja nya rutiner helt enkelt! Men det har funkat bra hittills.


Att lämna på dagis har gått bra! Måndag och tisdag blev hon lite brydd, men idag skrattade hon lite när jag vinkade hej då   

Dagarna på dagis har också gått bra, Henke har hämtat runt 3-tiden och då har de varit ute och lekt. Ida har blivit jätteglad när hon sett pappa.

Idag blev en sen dag för Henke, så han plockade upp mig på jobbet strax efter halv 5 och vi åkte och hämtade tillsammans. Henke hade ringt tidigare och sagt att hämtningen inte blir förrän vid 5, då hade han hört Ida gråtandes i bakgrunden. När vi kom så storgrät hon...lilla hjärtat. Fröken Mita hade henne i famnen och berättade att i stort sett hela eftermiddagen har varit så här. Visste inte riktigt vad hon ville, satt hon i famnen ville hon ner, var hon på golvet ville hon upp i famnen. Så gör hon hemma också. Trötthetssyndrom helt enkelt...blev ju en lång dag idag.

Nu har vi ätit middag, Ida druckit välling och så har vi myst lite. Jag hör Ida uppe i sängen pratandes med sig själv...Henke har säkert somnat   Det gjorde han igår när han nattade Ida. 


Mitt jobb då?

Det går faktiskt bättre än jag trodde. Fick t o m göra en kampanj första dagen...finurlade ett tag, men jag gjorde klart den - med några misstag, men det rättade jag till innan jag skickade den till kund så klart.

Henkes bror Kristoffer frågade igår om det var kul att börja jobba, och jag svarade "Jättekul". Mmm jag ska fråga igen om en månad...hehe.

Tror jag kommer tycka det är lika kul då faktiskt. Trivs bra med själva jobbet och så funkar vi arbetskamrater väääldigt bra ihop!

Nice to be back !




Ovido - Quiz & Flashcards