Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

Trädgårdsmässa

Av Heli o Henke - 21 mars 2012 18:29

Idag bokade jag och Lisa, min kollega, in oss på en dagstur till Trädgårdsmässan i Älvsjö. 

Härjedalingen hade ett bra pris på den här dagsturen...550 kr från Ljusdal, och den inkluderar, buss, fika på bussen och entré. Startar dock väldigt tidigt, 06,30 och det blir ju ännu tidigare för oss, då vi måste åka strax efter 5 för att hinna till Ljusdal. 

Ska bli en kul dag tycker jag! 

Vill så mycket med vår trädgård och  hoppas kunna fixa lite i år...och att Ida kanske vill hjälpa till. Har ju nämlignen tänkt att hon ska få en egen köksträdgård i sommar   vi ska plantera lite morot, tomat, och sockerärtor...får se hur det ska gå. Hon vill nog jättegärna hjälpa till, men det brukar inte sluta så bra när det gäller henne och mig...grinigt och gnälligt med mamma ska det vara. Men jag hoppas!! 


Sen har ju jag själv massa projekt jag skulle vilja göra, men det får vi se hur mycket vi hinner med av...

* skulle vilja göra nåt roligt av själva gräsmatte-delen...idag är det ju bara en "fyrkant" med lite buskar/träd runt om. Kanske ett stenparti mot grannen vore fint. Sen vill jag ha sandlåda och lekstuga till Ida. I samband med det vill jag ha buskar eller nåt så man inte ramlar ner för kanten ( det är en hög kant mellan gräsmattan och "ytan vi inte använder"...men som jag vill göra nåt av - tex bärbuskar och köksträdgård)


Så den 14 april bär det av mot Sthlm och Trädgårdsmässan, där jag ska få massa inspiration! (tänker fota trädgården innan så jag kanske kan fråga nån kunnig person vad jag kan hitta på för kul ;-) )

Hör av dig om Du ska dit!! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Skapa flashcards