Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Dirty Dancing

Av Heli o Henke - 1 mars 2012 14:45

I helgen som var åkte vi 5 tjejer härifrån Sveg/Lofsdalen, ner till Sthlm för en riktig TJEJHELG!!

2 nätter på hotell, 2 dagars shopping och musikalen DIRTY DANCING på lör kvällen!! Hur nice tror ni inte att det var för alla oss (alla småbarnsföräldrar) ?!

Sällskapet som åkte ner ihop: alla kände inte alla, utan bara en eller ett par, så det var riktigt intressant hur helgen skulle bli. Men det var ingen fara på taket...funkade så klockrent ihop! Redan på tåget ner hade vi satt ribban...rätt lågt kan jag säga. Har inte skrattat så mycket under en hel helg på väääldigt länge   


Musikalen då:

Har sett filmen ett antal gånger, och hade laddat med musiken på Spotify under fredagen, så jag var i rätt mood!!

Förväntningarna var höga, men dom infriades allihop!

När första tonerna hördes i högtalarna fick jag rysningar, och det brände lite bakom ögonlocken (men där spökade väl hormonerna   )

Enda engelska repliken var (så klart) "Nobody puts baby in a corner" - och stoooort jubel hördes. Samma gällde "sängkammarscenen" från filmen - stort juble och där avbröts akt 1.

Stående ovationer från hela publiken!!


Nä sjukt bra!! Sa till tjejerna efteråt att han som spela "Johnny" är just nu mitt frikort   


Hade jag dessutom vetat att jag känner en i orkestern, hade jag ju självklart hört av mig till honom och frågat om backstage-pass...muahahahaaaa...


På söndagen träffade jag Cicci och Ullrika på en fika och shoppingtur.


Sååå härlig helg, detta kommer bli ett stående gäng som åker iväg fler gånger...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards