Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Heli o Henke - 5 januari 2011 14:11

Jaha, då var jobbintervjun avklarad. Dom ville anställa mig på en gång, men måste kolla upp om arbetstiderna kan lösas på nåt sätt...det är skiftjobb mellan 7-22 och eftersom Henke jobbar skift så funkar det inte. Jobbar Henke em-pass och jag skulle ha arbetstid till 22 så skulle inte det funka för Idas del...dagis stänger ju 18. 

Vi får se helt enkelt, dom skulle återkomma senast på fredag.


Sitter och surfar runt lite medan Ida och Henke sover. Letar matta till Idas rum. Måste byta plastmattan som ligger där nu och vi funderar på heltäckningsmatta. Vet att det inte är så bra i alla lägen, men jäkligt skönt att gå på och så är det lite ljusisolerande. Ska hämta lite mattprover hos Roger idag, se vad han har att erbjuda.


Ikväll ska vi till farmor och farfar på middag och Ida blir kvar där över natten. 

Imorgon ska vi jobba lite här hemma...det ska spacklas och målas där räcket ska vara på övervåningen och det är tydligen mitt jobb. Henke ska börja bygga garderob i Idas rum...eller det har varit 2 inbyggda garderober med vanliga dörrar som vi öppnat upp. Innan vis kan sätta in trådhyllplan och lite sånt, måste det sättas lite spånplattor och sen målas. Skjutdörrar ska beställas under helgen också. Fiiint schu!


Städade undan julen härom dagen. Vad skönt det var...har inte satt upp några nya gardiner i allrummet än...blev så ljust och fint utan. Gardinerna får vänta ett tag till tror jag    hade inte satt upp gardinerna i köket heller, men när jag satt vid datorn så kändes det så öppet, så 23,30 började jag med det. 


På fredag kväll ska jag till Maria och ha lite vuxenkväll. Dricka lite vin och kolla på Lets Dance. Henke lär väl ändå somna när han nattar Ida   kanske blir kvar där över natten...kan ju inte gå hem med min onda fot och tar jag ett glas vin kan jag inte ta bilen. Kanske ska höra med nån om skjuts...


Kanske ska ta och åka till badhuset nåt i helgen också...vi får se vad Henke säger. Han vill väl fortsätta fixa här hemma, men då får jag fråga nån annan.


Ha en trevlig trettondagshelg!




Ovido - Quiz & Flashcards