Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Helgmys

Av Heli o Henke - 16 januari 2011 14:47

Har fått sovmorgon både lördag och söndag   sov i gästrummet med öronproppar så jag har inte hört ett ljud...i lördags kom Ida och Henke och väckte mig kl 11 och idag 10,30!! Hade tänkt åka till badhuset och träna Djupvattenfys idag men den började ju 10,30 så jag missade det tyvärr   får köra nästa söndag istället. 

Henke skulle ta loss tanken från motorcykeln (han ska motivlacka den), så han tog med Ida till farmor och farfar. Farmor tog ut Ida på en sparktur och mötte sedan upp oss vid badhuset vid 12. När vi kom dit så hade hon ätit korv med bröd, banan och druckit festis. Klar att ta ett bad med andra ord. Henke tog med sig Ida in i omklädningsrummet...jag fick alltså ta det lugnt själv ! Härligt! Väl inne i badet väntade Maria, Thomas och Vilma. Ida plaskade runt och tyckte det var jättekul! Åkte lite rutschkana med Vilma, vi simmade omkring lite. Hon ville absolut inte vara där det var lågt, utan hon skulle prompt ut i det djupa där hon inte nådde ner.

Ska ta detta till en vana att åka på söndags-familjemys-dag i badhuset. Jag tränar mellan 10,30-11,15 och Ida o pappa badar. Blir kanon det!   


Måste ju gratulera mina sysslingar, Peetu och Petja Piiroinen, till guldet i Half pipe och Big Air!! Duktiga killar!!! 


Imorgon börjar verkligheten...Ida på dagis och jag börjar jobba! Nice!  Nu blir det lite mer klirr i kassan...dvs jag kan börja leva gott igen! 

Har lite kul inbokat redan...Stockholmshelg i februari (ska umgås med Cicci heeela helgen, tror Åsa kommer en sväng på lördagen och myser med oss på stan). Sen ska jag förbi tatuerarstudion här i Sveg i veckan och boka tid. 

Till våren väntar nog en kryssning, 1 juni hoppas jag vara i Enköping och gå på Klara Hall och lyssna på Dan Reed. 17 juni ska jag till Helsingfors och gå på Bon Jovi med mina kusiner. Sen hoppas jag Henke och jag kommer iväg nånstans en helg, bara vi två   


Hoppas ni haft en bra helg! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards