Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

No problems

Av Heli o Henke - 14 januari 2011 09:38

Smög iväg från dagis igår när de hade samling, gick hem och åt frukost. Satte mig och började framkalla massa bilder från Thailand och jul/nyår. Vilken tid det tar!!! 

Jag ska göra en fotobok till Ida som ska till dagis...alla barnen har såna, dom tycker det är jättekul att sitta och titta i dom! Har satt in lite bilder från bb, på mamma o pappa, farmor o farfar, mummo o ukki, och så lite blandat på Ida. Måste sätta in på farbröderna och morbror med familj också, men det hade jag inga så det är därför jag gör framkallningen. 

Vid halv 2 gick Henke o jag för att hämta Ida tillsammans, hon hade nästan precis vaknat. Satt i fröken Helenas knä och lekte...brydde sig knappt om oss när hon såg oss   sen tog hon pappas hand och gick till sina kläder. 


Var iväg på jobbet och sa hej till Lisa, vi kollade lite hur vi skulle möblera om så jag har nånstans att sitta. Blir nog bra som vi bestämde! Bodil och jag kommer sitta mittemot varandra, vilket blir bra eftersom det är hon och jag som kommer jobba med samma saker.


Skulle egentligen inte till dagis idag, men vi bestämde att vi skulle prova att jag lämnar henne direkt utan att jag klär av mig och bara säger hej då. Tittade på termometern...-24...Burr!! Gick ändå med vagnen dit eftersom Henke hade ställt caddyn framför garaget. Orkade inte böka eftersom jag inte kan lämna Ida ensam inne, då blir det gallskrik. Det gick ändå bra att gå dit, hon är ju påpälsad och det tar inte ens 10 min att gå. 

Fröken Mita tog hand om Ida och jag gick hem. No problems!! 

Ida har nog de bästa fröknarna som finns! Jättemysiga! Helena känner jag ju sen tidigare, Mita har jag träffat nån gång ute på byn. Anna-Lena hade jag inte träffat, hon är jättetrevlig hon med! 


Har tänt en brasa i kaminen nu, sitter och äter frukost och framkallar fler foton som jag inte hann med igår. Ska väl sätta mig framför tv:n med en kopp värmande te snart... Sen är det väl dags att hämta Idis...dagarna går ju så fort! 


Ikväll skulle farmor komma och äta middag med mig...och ta ett glas vin och fira mitt jobb och Idas bra dagis-start. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards