Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Saknad

Av Heli o Henke - 12 januari 2011 20:56

För 4 år sen idag...vid 7,30 på morgonen...får jag ett samtal från min bror. Han låter lite skärrad och ber mig sätta mig ner. Jag minns detta som igår.

Jag sätter mig ner vid köksbordet och får då höra att en vän gått bort  

Jag blir alldeles mållös och tom. 


Vår vän Simon, från England, träffade jag några år tidigare när han var och hälsade på min bror. Fick bra kontakt och efter det messades vi huuur mycket som helst.

Vi var några som åkte till London för en U2 konsert och hängde med Simon en heldag. En pubrunda som hette duga! Sååå kul dag, har inte skrattat så mycket på länge. Man kunde inte vara sur eller så när man umgick med Simon, han var helt galen.

När Cicci och jag var i London över en långhelg så träffade vi Simon en kväll. Efter några öl så skjutsade vi hem Cicci som var lite för "trött" och vi gick sen ut och promenerade runt och pratade och pratade. (Ja lite pussar och kramar blev det ju också så klart   ) 


Hann inte träffa honom mer...


Jag och Sussie åkte till London på begravningen och där hade vi även Jeppe och Anders, vänner till både min bror och Simon. Det var tur grabbarna var där och stöttade oss. Kyrkan var överfull!!! Folk fick stå längs väggarna och många fick stå bakom bänkraderna. Alla ville vara där och hedra minnet av en härlig kille! 

"Begravningskaffet", ja det var inte mycket kaffe som det bjöds på, utan det var mat och öl. Sen började talen komma. Man berättade kul minnen man hade haft tillsammans mm. Många skratt...Helt underbart! 


R.I.P Si !   

 
 
Ullis

Ullis

12 januari 2011 21:21

Hej ... Tråkigt att läsa om det beskedet. :(
hoppas att ni tänder ljus o så just idag då :) För att hedra och minnas. Vet inte vilka eller vem du är, men minna tankar finns hos er. <3

http://evil-angel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards