Alla inlägg den 5 maj 2010

Av Heli o Henke - 5 maj 2010 13:52

Skulle gå på Baby öppet idag egentligen, men det är så dumma tider, mitt i sovtiden och mitt i mat-tiden...visst du kan mata där, men har inte kommit till den punkten än att mata nån annanstans än hemma - hon är ju bara så intresserad av allt annat så man har en liten dust varje dag. Hon behövde ju inte vägas idag så jag struntade i att gå dit ("ledaren" för baby öppet skulle inte heller vara där så det gör ju inget om man inte går dit varje vecka, vi var ju där igår och träffade massa mammor o barn)

Nästa vecka ska vi gå dit och väga i alla fall, så då tar jag mat med mig och provar :-) nån gång måste ju vara den första   


Vi tog oss en långpromenad istället, gick förbi Pastorsexpeditionen för att tala om att vi bestämt tid o plats för dopet nu, men där var det ingen på kontoret just då så jag får nog ta o ringa dit istället. Tog en sväng förbi Ica för att köpa frimärken - det är mors dag i Finland på söndag så jag skickar några kort på Ida till "Gammo" i Finland. (min mormor som Filippa döpte till gammo när hon var liten - säg gammelmormor fort och som en 2-3 åring så blir det gammo   )

Gick sen bort mot Dollar och så tillbaka hemåt. Var ute i en timme medan Henke var på massage...tänkte vi kunde äta lunch ihop efter massagen, men man vet ju aldrig när han börjar på dagarna. Det var ju tur vi inte satte oss nånstans, för när han kom hem så ringde chefen hans och sa att det är dags att byta snart... Gillar verkligen inte dessa veckor när han jobba kväll !! Man är rätt ensam då...

Hoppas hoppas hoppas han tar ledig nästa fredag så vi får 2 dagar ihop (4 egentligen men jag drar ju på kryssning över helgen så jag är inte hemma).

Finns lite att göra här hemma och det går lättare när man är två...

Jag har skrivit en lista på vad JAG ska göra och det måste ju göras innan Henke kan fortsätta med altanen... hmmm låt det nu bli fina dagar snart så jag kan börja måla ute!!! Lite som måste handlas innan jag kan börja så det hoppas jag kunna göra imorgon eller på fredag...


Nä nu babblar jag bara om massa annat... nu till Ida igen.

Hon har sovit 10 timmar inatt också!!!!!! Måste vara en ny fas hon kommit in i... hon äter mer och sover mer/bättre.

Gårdagen blev en perfekt dag om man tänker på Idas mat och sovtider. 

Frukost 08,30 - sover...hmmm nu kommer jag inte ihåg när hon sov...jo hon somnade vid 11har jag för mig och så vaknade hon 12,45. Mata med burkmat och så iväg på BVC och mammaträff. Ingen sovtid alls på em utan gav henne ersättning/välling vid 16  och sen sov hon till strax efter kl 18 och var vaken till 20,30 då hon fick kvällsvällingen och somnar för natten. Perfekt !!! Så vill jag att varje dag ska se ut... 

Imorgon ska vi ha en mysdag!! Mammsen fyller ju år    

Sååå tråkigt att Henke jobbar kväll varje gång jag fyller år...lovar att han kommer hem jättesent inatt, så vi inte hinner ses imorn innan han ska iväg igen. Men jag har ju fått present redan, så det kanske inte gör så mycket   

nä skämt åsido - vi sa att vi skulle ut o äta lunch ute imorn så jag hoppas han hinner det. På em ska jag, svärmor/farmor och gammelmormor ut och fika så lite uppvaktad kommer jag bli i alla fall. 


C U soon again 

Ovido - Quiz & Flashcards