Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Heli o Henke - 4 maj 2010 12:29

Idas sovtider har väl varit sisådär i snart 1 månads tid... vaknat flera gånger varje natt gråtandes. Hon gråter liksom bara till och jag kliver upp för att stoppa i nappen (brukar ju liksom vara den som hon vill ha) men då sover hon. 

Det börjar vid 01,30 och håller på lite olika...varje timme, varannan timme, flera gånger i timmen...sen sover hon ett par timmar i sträck mellan 4 och 6, eller nej det gör hon ju inte - det är också olika.

Anyway...måste vara att hon har så mycket nya intryck varje dag eftersom hon är med hela tiden på alla sätt och vis, att hon drömmer - mardrömmar ibland då eftersom hon gråter :-( lillskruttan... 

Men kors i taket...inatt sov hon 11 timmar!!! Från 21 till 08... jag vaknade vid 7 och måste kliva upp och titta så hon andas eftersom jag inte hört ett ljud på hela natten. Åååh jag hoppas det håller i sig!!! Ett tag i alla fall så jag får sova ut några nätter... har ju liksom så svårt att sova på dagarna.


På dagarna sover hon allt mellan en halvtimme till 2 timmar varje gång.(en gång på förmiddagen, en gång på eftermiddagen och en gång efter middagen, sen är det kvällsmat och då somnar hon för natten) 

Pratade lite mat o sovtider med kusin vitamin igår och hon tyckte jag skulle byta ut matburken till lunch istället för som jag nu gjort, gett henne den som middag...hon somnar liksom som en stock efter det... sen ska hon vakna och äta kvällsvälling och så sova igen...blir så fel tyckte jag. Så idag ska vi byta ordning på maten...nu när hon ska äta lunch blir det spagetti o köttfärssås, till middag blir det lite ersättning blandat med välling (hon vägrar äta välling rätt av...) och så likadant till kvällsmat. Får vi se om det blir bättre med sovandet.


Nä nu får jag nog gå upp och väcka lillfisen eftersom vi ska hinna äta innan vi åker till BVC och mammaträffen som är 13,30.


puss o kram

Ovido - Quiz & Flashcards