Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Heli o Henke - 3 maj 2010 22:52

...vad dåligt det uppdateras på denna blogg   

fick ett samtal från kusin vitamin som undrade om vi lever...det skrivs ju inget på bloggen!!! Så nu får jag väl skriva några rader så hon har nåt att läsa   


Jaha vad har hänt sen "Enköping del 2" ? Hmmm vi har varit på Baby öppet och vägt lillfisen 2 onsdagar i rad. Hon hade ju bara gått upp 90 g på 2 veckor och det var ju lite lite, så dom tyckte vi skulle komma igen veckan därpå...ja ingen bättre lycka denna gång. Såhär lyder siffrorna: 

20100406: vikt 7100 g och längd 65,5 cm

20100421: vikt 7190 g och längd 66 cm

20100428: vikt 7250 g och längd 66 cm.

Hon hade ju en liten 2 veckors period då hon gjorde nr 2 ett antal gånger per dag, så det är ju därför hon inte gått upp i vikt...


Mer då... 

Trädgårdsfixarhelg hade vi 24-25/4a. På förmiddagarna har jag gått ut med Ida så hon somnar. Hon har sovit så har vi fixat ute med krattning mm. Sen på eftermiddagen har hon fått vara med farmor så vi kan jobba ostört med att såga ner lite buskar o träd och fortsatt med krattning (jäkligt stor tomt), Henke har tvättat hans nya bil...B(MWn står fortfarande skitig o dann och väntar på sin tur.) På söndagkvällen åt vi middag hos farmor o farfar. Min kropp var helt slut efter all krattning och bärande, så vi lämnade kvar Ida hos farmor och åkte ut till stugan och bastade. Tog ju även mitt första dopp för i år :-) fy f***n vad kallt!!! Jag är en badkruka och att bada i april är ju kanske inte det första man gör då...men vad gör man när det inte finns dusch och du är först o främst skitig av trädgårdsfixande, sen har du suttit och svettats i bastun ett bra tag - ja du måste ju helt enkelt i... 2 gånger var jag i dessutom!!! Det ni!!! 


Jag passade på att gå långpromenader med Maria utan barnvagn några kvällar förra veckan, när Henke var hemma på kvällarna. Det är annorlunda med att gå med barnvagn mot att gå själv, så det ska jag göra varje vecka han är hemma på kvällarna! 


30/4: Sötaste Alvina, min brorsdotter och Idas kusin, fyllde 3 år!! Hann köpa present och skicka den så hon fick öppna den på hennes födelsedag. 


Valborg ja...finväder hela dagen!! Var ute på långpromenad på fm och gick och delade ut dopinbjudan till släkten. Sen efter det gick jag förbi Ica och handlade det sista till middagen. Åkte sen ut till Lillån (stugan) där farmor och gammelmormor väntade. Satt och tog det lugnt i solen, väntade på att Henke och farfar skulle komma så vi kunde tända grillen och grilla hamburgare. Ida somnade gott innan vi åt och sov ett bra tag...lugnande med den härliga forsen precis utanför stugan! 

På kvällen lagade vi en god middag ...till det ett par glas rött. (avokado och räkor till förrätt och marängsviss till efterrätt). Mattias kom förbi på kaffe och skjutsade oss sen fram o tillbaka till majbrasan och fyrverkerierna. Tittade lite på dom och åkte sen hem igen. Ida somnade gott för natten i bilen :-) 


Gjorde inget speciellt den helgen annars, lite fixande här hemma bara...städade ut garagena, flyttade bort gamla veden så den nya får plats. Flyttade motorcykeln, snöslungan och allt annat som inte kommer användas till sommaren ner i garaget. Slit o släp hela söndagen...Sa ju till Henke när vi slet i helgen att "är det inte kul att jag kan hjälpa till det här året?" Tji fick jag för det...ryggvärk så jag inte kunde sova inatt!! och här sitter jag o bloggar mitt i natten istället för att sova  

Nä gå o lägg dig!! Gonatt!

Ovido - Quiz & Flashcards