Alla inlägg den 20 maj 2010

Av Heli o Henke - 20 maj 2010 21:37

Hej hopp...då har en vecka gått igen utan nån uppdatering på den här bloggen... men jag har ett skäl denna gång - sjukstuga!!! 


Var iväg på kryssning lördag till söndag...jättekul resa! Tack till alla som var med! och såå kul att tjejerna från Enköping åkte med på samma båt också...blev ju inte så mycket snackande tillsammans men kul ändå!!!   

Dryg hemresa, men efter Tönnebro gick det ju smidigt med damerna från Svenstavik som höll låda! Dom förgyllde bussresan kan jag säga! Skrattade så tårarna rann gjorde vi...

Ida fick rå om pappsen hela helgen och det hade gått så bra så ...tycker verkligen det var värt att åka iväg 2 dagar, så dom fick lite egen tid ihop...inte ha morsan där hela tiden    inte för att jag säger hur och vad Henke ska göra, men det är ändå bra att få vara helt ensam nån gång för att få egna rutiner... 


Vi kom hem 22.30 i söndags kväll och då var det bara att krama kudden, eftersom det inte blev så mycket sömn på båten... tror ni jag fick sova nåt då?? Hmmm Ida hade ju gått o blivit förkyld, så hon snorade och hostade hela natten så jag inte fick en blund. 

i måndags em var det soligt o fint, så vi låg ute på en filt en liten stund när Henke åkt och jobba. Tror inte Ida tyckte det var lika mysigt som jag, för hon började gnälla ganska snart, så vi gick in igen. På natten vaknade hon gråtandes precis innan Henke kom hem, så han tog ner henne i vår säng...där försvann min sömn för den natten... Ida låg tätt intill mig och jag hade typ 15 cm att ligga på. Hmmm pappsen låg och snarkade på han...men det gör han ju varje natt - inget som kan väcka en björn som sover   

I tisdags var Ida sämre, gav henne alvedon under dagen för att hålla febern borta. Usch vad man lider med henne när hon knappt kan andas av täppt näsa och så en hemsk hosta.

Henke ringde vid 19.30 och säger att jag ska sätta mig och Ida i bilen och åka och titta på björn...dom var hitanför Linsell och stog ganska nära vägen och åt...så jag satte Ida i bilstolen och drog - jodå jag hann få med kameran !!

  

I onsdags kväll var det Korpens majlopp, 5 km gå - springa - löp...Ida och jag skulle gå med, men jag blev ju sjuk jag också så jag orkade inte. Ida fick följa med farmor istället...och hon vinner ett pris till mamma hon!! Ett par solglasögon! Har ju letat solglasögon sen jag var till Enköping sist, men hade inte råd...och nu fick jag ett par precis såna jag ville ha! Ibland ska man ha tur...

Tänkte jag skulle ha vilat lite medan Ida var iväg med farmor, men helt plötsligt ringde folk på min bil-annons...så nu är den äntligen såld!!! 


Ja sen var det ju min tur att bli sjuk då...så tisdag och onsdag natt har jag inte sovit pga täppt näsa och kliande i halsen...börjar bli slitsamt att inte få sova. Har ju inte kunnat sova när Ida sovit på dagarna, men idag tvingade Henke mig att gå o lägga mig -  passa på medan han var hemma! Så jag fick mig en liten tupplur! Blev jag piggare?? Jodå lite i alla fall.

Vad har vi gjort idag då? ja förutom sovit en stund alltså...inte mycket! Åkte iväg till Dollar och Ica på kvällen för att hålla Ida vaken tills kvällsvällingen. 


Nu sitter jag och väntar på att Henke ska komma hem...slutar tidigt ikväll han! Gillar såna kvällar! Då får man liksom lite tid för oss både innan sängdags och så imorgon bitti då han inte sover bort hela fm...


Imorgon kväll väntar vi besök av mummo, ukki och kusin Filippa! Dom skulle egentligen komma nästa helg, men ukki skulle på nån fotbollsmatch på lördagen, så då blev det lite hastigt och lustigt redan den här helgen. Mummo och Filippa åker hem på söndag och ukki stannar här och ska hjälpa till med lite renovering...vi har ju som sagt lite att måla och fixa med här hemma + veden, som är det viktigaste nu inför helgen - har en del som ska klyvas och sen staplas in i vedboden. Henke har fm nästa vecka och börjar 03,30 så han kommer hem tidigt på dagen så de kan hålla på lite på em och kvällar också. I helgen ska jag passa på att måla på altanen, så får mummo och Filippa passa Ida och nästa vecka ska jag försöka hjälpa till när Ida sover. 

Nu borde mannen snart komma hem, så nu stänger jag ner allt så vi får lite egentid!   

puss o gonatt

Ovido - Quiz & Flashcards