Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Heli o Henke - 28 maj 2010 10:34

Hann inte skriva nåt igår efter juntan...Henke hade stängt ner datorn och jag orkade inte starta om den...Då ska vi se om jag hinner skriva nåt innan Ida vaknar


Det har ju som sagt varit förkylt värre här hemma, Ida snorar och hostar fortfarande (jag o Henke är väl smått förkylda bara) så vi kunde inte gå till öppna vägningen i onsdags...o så blir vi borta 2 nästkommande onsdagar så jag ringde dit och fick en tid istället så vi ska dit idag kl 14.


Förra fredagen var det kanonväder så vi tog ut en filt och satte oss där en stund. Fam Wagenius kom förbi på fika (Thomas har haft sin Ockelbo stående hos oss och jag bad honom hämta den "nån dag"- Sorry Thomas den stog ju inte i vägen så, men det står en del annat "skit" på tomten ändå...) 

Fikat tog vi ute i det hääärliga vädret o så här glad blev Ida när Vilma kom   

  

   Vilma o Ida


Förra helgen kom mummo, ukki och Filippa upp. Fick alltså lite barnvakt så jag också kunde hjälpa till med renovering här hemma. Fick mycket gjort - vedklyvning var ju det viktigaste så det höll gubbarna på med på lördagen då det ändå var hyfsat väder. Söndagen vet jag inte riktigt vad gubbarna gjorde, men mummo och jag tog oss en promenad till Gammelgården, så hon fick se vart dopet ska vara.

Sen var det dags för mummo och Filippa att ta Härjedalingen mot Uppsala. Tack mummo och Filippa för all hjälp med Ida och annat som ni hjälpt till med!!

   kusinerna  

Ukki skulle stanna några dagar till. Lite extrahjälp tackar vi ju inte nej till.

Måndag och tisdag var det målning av altanen, emellanåt så började han riva köket på övervåningen. Jag själv rev o slet med buskar och krattning medan Ida sov. Henke började 03,30 den här veckan så där fick vi inte mycket hjälp...han är som en zombie dom veckorna och sover "några" timmar på em. Ukki tyckte det var konstigt att han kunde sova medan han höll på o rev kök - ja inte för hjälpens skull utan oväsendet! Jag sa att han inte skulle vakna om så en bomb skulle sprängas i samma rum så fortsätt du!   

I onsdags åkte Henke o ukki iväg med ett lass "kök" till återvinningen. I torsdags skulle ukki åka hem, men han ville riva väggen i köket först bara...tog 3 timmar men  nu är det tomt i det rummet så vi kan börja göra i ordning det nya gästrummet!! I like! Tack ukki för all hjälp! Guld värt!

Nu är det bara trappan till altanen kvar - sen har jag en altan att vara på i sommar!!!! YEY!!


Idag är det alltså bvc som gäller kl 14. Sen är det öppet hus på Norrskenet - dagiset där Ida ska börja i januari. Tänkte gå dit o titta hur det ser ut och så bjuder dom på fika. 

Imorgon, lördag, ska Maria och jag till Storhogna och gå på spa!! Åhh vad härligt det ska bli - känns som jag behöver komma bort och kanske få lite återhämtning.


Söndag = mors dag - får se vad den dagen har att erbjuda... ja jag ska få hjälp av Lina att sy klart Idas dopklänning för det hann jag inte igår på syjuntan, men dagen är lång så jag hoppas bli lite uppvaktad i alla fall!    


Nästa vecka då?? På tisdag packar Ida o jag bilen och tar en bilfärd ner till Enköping, vidare därifån till Finland och hälsa på min mormor och övrig släkt. 


Nä nu måste jag kanske sy en sväng på dopklänningen annars får jag skäll av Lina på söndag   


Ha en trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards