Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Heli o Henke - 31 maj 2010 11:18

Imorn ska vi åka ner mot Enköping, Ida och jag! Lite småläskigt att första gången åka själv med henne...men det ska nog gå bra. Jag åker via Mora så kan jag stanna vart som helst och när som helst, om Ida skulle bli omöjlig.


Först tänkte jag att vi skulle åka vid 10 när hon ändå ska sova, men bestämde idag att vi åker efter att hon ätit lunch, så slipper jag böka med mat efter bara några timmar...då kan jag bara ge henne lite välling, vart vi nu är, vid 4-snåret   


Nu håller jag på och packar lite...svårt som vanligt! Ska försöka att inte ta med så mycket kläder mm...lär ju ändå gå på lite shoppingtur på ons fm innan vi åker mot Stockholm och båten som ska ta oss till Helsingfors.

Vi ska ju inte på nåt galej eller nåt i Finland så där är det mysisar som gäller för hela slanten, men det kan ju bli finväder nån dag (vilket jag hoppas på) så ett par shorts kanske man ska packa ner. 

Massa grejer till Ida ska packas med också: matstol, vagn...och så självklart kläder, blöjor, mat...you name it! Min packning MÅSTE vara liten!! 


Nu vaknade visst lillfisen, så det är bäst jag hämtar ner henne. 

Återkommer ev med ett inlägg nån dag i Finland - morbror har ju dator så åker vi dit o hälsar på så slänger jag in en kortis :-) annars blir det när vi kommer hem!


Ha det gött

Av Heli o Henke - 31 maj 2010 11:11

måste ju fortsätta skriva klart om Mors dag eftersom jag bara skrev om morgonen. 

Gick ut på promenad så Ida skulle få sova, och när jag hade gått i ca 15 min så ringer Henke o undrar varför jag gick iväg...jamen Ida ska ju sova, sa jag, ska gå en sväng bara så kommer jag hem.

Väl tillbaka hemma så blev jag uppvaktad med att vi gick till kondis och åt lunch och fikade. Sen bjöd vi Idas farmor och farfar, farbröderna och gammelmormor på middag. 


Hann alltså inte sy nåt på dopklänningen   får se om det blir nån klänning överhuvudtaget nu...ska ju iväg ner mot civilisationen (=Enköping) och ska nog köpa en klänning "ifall att"...


Blev en ganska bra mors dag i alla fall!   

Ovido - Quiz & Flashcards