Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Heli o Henke - 6 maj 2010 19:29

...hurra för mig idag!!   

Dagen har varit en härlig dag! 

Har fått sova så gott som hela natten, med ett litet brake vid 02 för att stoppa i nappen åt Ida... Gick upp vid 8, ger Ida frukost och tar det lilla lugna efter det. Henke åkte iväg och skulle handla färskt bröd så vi kunde äta en mysig frukost tillsammans, men inte i hela Sveg hittade han det...jag ville ju ha nån slags fralla från Ica, men där hade dom ju inte ens börjat grädda några bröd så han åkte till Svegs bageri och köpte en limpa ( som var på gränsen till bränd!!) jaja men det var en mysig frukost tillsammans ändå! Till frukosten så blev det en liten sång från Ida och älsklingen, och så får jag ett kuvert i handen... "men jag har ju redan fått en dyr jacka...inte skulle du köpa nåt mer heller!?!?!" Nä då fick jag ett presentkort på 1 timmes massage!!! Du är bara såååå bäst hjärtat   

På fm gjorde vi inte så mycket mer än tog det lugnt, Ida sov en timme och då passade jag på att göra mig i ordning. 

Posten kom och med där var det grattiskort från mina föräldrar (presenten fick jag när jag var i Enköping - en jättefin jacka! kom även ett sms från mamma som sa att dem satt in lite pengar på mitt konto...TACK !!! Har ju inte mycket av den varan just nu så allt av den karaktären är till hjälp!!!)

På em var det dags för fika på kondis med svärmor och mormor Gun. Svärmor bjöd på fikat, som blev en bakelse och en latte för min del...mmmm gott!!! Fick även present av dom...ett jättefint armband som jag satte på mig på en gång och så pengar (!!)...har ju som sagt inte mycket av den varan numera... Tack än en gång klanen Nilsson   

Bibbi kom förbi en sväng också och tog en fika med oss, fick blommor av henne.

Väl hemma på så var det dags för mat för Ida och så tänkte jag hon skulle sova, men det blev ju inte nån lång stund. Vid 17,30 kom Maria och Vilma förbi på fika och hade med sig en kruka med penseér - jättefina, som jag ska ha ute på trappan. 

När dom hade gått så tänkte jag lägga Ida en stund innan hon ska ha kvällsvällingen - hon var ju såå trött nu! Men inte då!!! Hon låg o gnällde i typ en halvtimme innan jag beslöt att hon får väl vara uppe tills hon ska äta och sen sova för natten istället... det har gått bra hittills! Hon tittar i kors men inget gnäll än så länge   


Nu blir det till att byta blöja på Ida och på med pyjamas, sen välling och gonatt för henne! För min del ska jag avsluta födelsedagen med ett glas vin! 

Tack alla för grattis-sms och samtal och meddelandena på FB...


Puss o gonatt!




Ovido - Quiz & Flashcards