Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Helgen o annat

Av Heli o Henke - 31 augusti 2010 12:18

I fredags kväll kom mummo, ukki och Filippa upp och hälsade på oss över helgen. På lördag fm började Ukki och Henke fixa i ordning det som ska bli gästrum...det skulle bäras ut möbler mm innan det kunde sättas gips på väggarna. Det höll dom på med lördag och söndag. Mummo och Filippa hjälpte till att ta hand om Ida medan jag...ja vad gjorde jag egentligen?? Jo, jag målade ju en vägg i sovrummet...bakom garderoberna hade jag inte målat förut, så där behövdes det fixas till... Farmor och farfar hade hämtat garderoberna på fm så det var lika bra att  jag målar medan jag har barnvakt. 

Idas fyrmänning, Vilma, hade 2-års kalas i söndags. Där var vi en liten stund, medan mummo, ukki och Filippa åkte på Dollar och handlade. 

På kalaset bjöds det på fika och Ida satt där så fint och åt chokladboll och kex tillsammans med de andra barnen.. De andra barnen var 2 och 3 åringar och lekte hej vilt, medan Ida gärna hade velat vara med...men tittade ändå glatt på   

   mums


Mummo och Filippa skulle åka hemåt på söndag em, så vi åkte från kalaset efter ett par timmar så vi kunde säga hej då, och sen skulle Henke och ukki fortsätta med gästrummet. 

Igår, måndag, kom farmor och hämtade Ida redan vid 10, så ukki och jag hade hela dagen på oss att fixa och trixa. Vi åkte och handlade mer material, mat och så tittade vi in på Sportringen en sväng. Ukki forsatte spacklandet medan jag satte ihop en av byråerna. På kvällen sen så hann Henke och ukki sätta upp easy cover tapet och den håller ukki på att grundmåla för tillfället. Ida sover och jag städar undan lite smått...och surfar lite så klart   


Veckans to do-för mig:

* plantera ut lite blommor som mummo hade med sig.

* onsdagkväll - träna!!

* torsdagkväll - syjunta

* fredag - mot Enköping!! 

Ja vi bestämde oss idag för att att skjutsa hem ukki, och samtidigt passa på att åka ner och köpa golv till gästrummet och så ta hem ett par element som står i ukkis förråd. Jag säger det redan nu: vi kommer inte hinna med några gästspel hos någon alls under helgen!!! Vill man träffa Ida så finns hon hos mummo och ukki på lördagen, medan Henke och jag drar till V-ås och shoppar golv mm! Sen ska vi ha 1-års firande av Rian och Ida på em/kvällen. Hemfärd söndag fm... där var hela helgens schema - finns alltså ingen tid över.

Skulle gärna vilja ut och ta några öl på lör.kväll, men dels sätter kassan stopp för det och sen har vi inte sagt nån tid för 1-års kalaset än...


Nä nu är det dags för lite lunch för ukki och mig. 

Ha det gott



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards