Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Heli o Henke - 18 augusti 2010 12:54

Men herreguuud vad kallt det är inne i huset idag!! Nästan så jag måste sätta på mig raggisar...huga! 

Tror nog mannen ska få sätta på värmen lite lätt...ska väl inte behöva klä på sig vinterskruden redan nu! och inte ska jag väl behöva börja elda redan i mitten på augusti va???!! Eller ??!!



Av Heli o Henke - 18 augusti 2010 12:13

...åker vi inte till Enköping i helgen    

Skulle ta en mc-weekend bara Henke och jag, men det lutar åt att vi inte tar oss ner, först och främst pga vädret. För det andra så finns det liiite pengar i kassan efter semestern. Sen har vi en del att fixa med här hemma - som vanligt - och det är liksom prio ett just nu. Måste få klart rummena där uppe innan vi kan värdera om huset och det ska vi göra snart. Känns liksom inte kul att åka iväg en hel helg när man har så mycket att göra.

Mummo och ukki kommer väl upp nästa helg och då måste gästrummet vara tömt - det var dit jag slängde in allt från skrubben - och då måst ju skrubben bli klar innan det kan tömmas...ja det är en ond cirkel just nu! 


Förhoppningsvis kan vi ta oss ner under september eller oktober!! Vi får se!


Vill man träffa oss får man komma upp och hälsa på helt enkelt! Har inga rum att erbjuda just nu, men campingen har fina stugor   

Av Heli o Henke - 18 augusti 2010 11:28

Ja hon blir ju inte det förrän imorgon, men vi var och vägde henne på öppna vägningen idag. 

Vikt: 8520 g

Längd: 72 cm


Har börjat ge henne lite mer mat och mer fett, dessutom gått tillbaka till 6 mån vällingen...så det har gett resultat.


Vad har hänt i veckan då? 

Sov till 10,30 (!!!) i måndags...skönt för både Ida och mamsen. Tog henne till våran säng när hon vaknade vid 7,30,bara för att mysa lite men såg att hon var suuupertrött fortfarande...gnuggade Tiger i ögonen hela tiden och kunde inte sitta upprätt, så jag lät henne hålla på en stund och till slut somnade hon och vaknade som sagt 10,30!

Vi var bara hemma hela dagen, ute på altanen och lekte och gungade tills pappa kom hem. Tog en sväng till Ica gjorde vi också för vi hade slut på mjölk.

På kvällen drog jag ut och gick brorundan (den tar ca 1 timme)...vill gå utan vagn också så jag får röra på hela kroppen, så dom veckor Henke jobbar fm passar jag på! Fick gå själv denna kväll eftersom Maria inte kunde, men det gick bra...var taggad så det var lika bra att ge sig ut.

Tisdag vaknade vi 8 tror jag, lekte lite på altanen. La henne att sova vid 11 eftersom det inte gick att hålla henne vaken längre...(brukar annars göra det och så får hon äta lunch och sen sova.)

Medan hon sov så slängde jag på mig målarkläderna och fick måla ett lager till i skrubben...den måste ju bli klar snart eftersom vi vill bli av med garderoberna i sovrummet (trodde ju att jag skulle hinna göra ALLT klart i helgen som var, men icke   GAAAHHH, jag vill bli klaaaaaar!!!) 

Papsen kom hem tidigt, vi tog en fika och så cyklade vi till ica och handlade lite mat. Gjorde i ordning mat och sen drog Henke iväg för att träna skjuta lite inför jakten. Jag skulle ta mig en prommis även ikväll, men Henke kom hem så sent så min peppning hade lagt sig tyvärr...Måste gå ikväll oavsett väder!!


Idag är det skitväder så det blir en hemma dag! Henke skulle komma hem vid 13,30 (vilket jag inte litar på förrän han är hemma...) då ska han få ta Ida och jag ska riva ur en av garderoberna, vi ska köra den till en kompis som köpt en av delarna. Hoppas Ida kan vara med farmor en stund i em/kväll så jag kan måla ett lager till, sen imorn ska jag slipa golvet och lacka det. SEN ska hyllorna upp och jag kan flytta in kläderna   (hoppas att det går till så iaf   )


Att jag inte kan lära mig att göra korta inlägg !! Fingrarna styr verkar det som  

Ovido - Quiz & Flashcards