Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Heli o Henke - 16 augusti 2010 18:11

Igår lämnade vi Ida till farmor på em så vi kunde fixa lite här hemma. Det blev lite spackling och målning för min del, medan Henke sov på altanen   Han hade ont i ögonen och det är inte bra... äh lika bra han får sova eftersom han börjar 03,30 denna vecka tänkte jag...vill ju liksom inte att han ska vara helt slut när han kommer hem på dagarna. (dom ligger förövrigt och sover en stund nu, mannen och dottern) 

Lika bra att fortsätta fixa medan jag hade ångan uppe så jag tog tag i gräsklippningen, så nu är det fint på gården igen...ja förutom dessa maskiner och brädor mm som står precis utanför altanen...undrar när det kommer bort - till vintern hoppas jag i alla fall   

Henke frågade om vi inte skulle ta en tur med hojen, så vi åkte till farmor med vällingflaskan så vi inte behövde stressa hem. 

Hmmm trodde jag skulle komma i mina mc-kläder men icke!    jo jag fick upp byxorna men satte en gummisnodd i knapphålet så det gick bra ändå. Henke undrade när vi höll på och kämpade för att dra upp byxorna över rumpan -"när använde du dom här sist egentligen?" "För 2 år sen!! Förra sommaren var jag ju gravid så då blev det inget hoj-åkande för mig"

Jackan fick jag igen men det var nätt o jämt. Jaja inget som satt obekvämt i alla fall. Nya bootsen fick jag använda första gången! Sååå snygga!

Drog iväg mot Vemdalen och åkte upp till skalet för att se om nån restaurang var öppen, men det var det inte så vi åkte ner igen och satte oss på pizzerian i Vemdalen istället.

  

Åkte hem via Ransjön och Linsell...shit vad fint det är på vägen!! 

   jag bor i Härliga Härjedalen!!


Hemma vid 20,30 och såg att farmor och farfars bil stod utanför oss. Tänkte dom höll på att ge henne välling, men hon sov ju redan så gott    


Riktigt fin kväll vi fick min kärlek och jag   



Ovido - Quiz & Flashcards