Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Heli o Henke - 2 augusti 2010 11:52

Här har lillfisen börjat krypa för fullt så jag har inte hunnit skriva nåt om vår semester...får ju springa efter henne så hon inte tar nåt som vi inte har plockat undan ännu...   förföljer mig gör hon heeela tiden. Sen ibland blir det tyst och då vet man att nåt lurt är på gång   

Grinden är ju inte heller på plats än, men vi var och handlade spaljé och ändstolpe mm som behövs för att grinden ska kunna sättas upp. MEN tror det eller ej...skiten kostade 3800 kr!!!! Kan inte vara möjligt!!! Detta åker tillbaka idag, så ska vi hitta på nån annan lösning. Spaljé ska det bli, så ändstolpen behåller vi, men av annat virke. Den ska jag måla vit nån dag och sen kan den sättas upp. 

Försökte mig på att mecka ihop grinden, men det var typ 100 olika plastgrejer som skulle sättas ihop och jag vet inte vad...la det åt sidan till en annan dag   


Henke har börjat jobba så nu är vi tillbaka i vardagen igen!

Har lite småprojekt som jag ska försöka mig på en här veckan, får ta det när Ida sover eftersom det är på övervåningen och där får hon absolut INTE krypa omkring (trappen saknar nälmigen både grind och räcke så dit lär hon ju alldeles säkert gå först och ramla huvudstupa ner 2 m). Hon ska förhoppningsvis vara med farmor nån dag i veckan också, så då hinner jag lite mer...

Projekten är dessa:

* tömma gamla köket på övervåningen som är full av bråte. Måste ju göra i ordning detta rum först innan vi kan börja med Idas rum. (Förhoppningsvis kan mummo och ukki komma upp en helg snart - bara dom kommer hem från Finland först då - och ukki stanna kvar några extra dagar...då går det undan)

* tömma "skrubben" som ska bli en fin garderob. Den har vi som garderob/skrubb idag, men dit slänger vi bara in saker just nu...ingen ordning alls...och mörkt är det där också. Ska sätta upp trådhyllplan på väggen istället och så måla väggar, tak och golv i kritvitt - ljust och fint ska det bli! Tanken är att bli av med garderoberna vi har i sovrummet och sätta dit ett par låga byråer istället - de stora garderoberna tar alldeles för mycket plats, annars superbra! Nån som vill köpa 3 m garderob?? Ikeas PAX, björk, 4x50 cm och 1x100 cm...(kan även säljas i separata delar!!) pris kan vi komma överens om sen, men jag vill/måste ha så pass mycket att jag kan köpa inredningen till nya garderoben   

* när allt detta är gjort måste jag börja rensa i källaren...tror jag ska en loppis på gården   (borde egentligen rensa källaren först så jag får plats med allt från både kök och skrubb...men det har jag ingen lust med...får stuva in lite överallt så ska det nog gå bra)


Ska sätta mig nån kväll i veckan och skriva lite om vår husvagnssemester, men det får jag ta när Henke är hemma.




Ovido - Quiz & Flashcards