Direktlänk till inlägg 29 maj 2010

Storhogna

Av Heli o Henke - 29 maj 2010 22:16

Idag åkte jag och Maria till Storhogna och skulle ha en spa-dag! Marias kusin (och Henkes tremänning) är spa-chef där, så vi fick lite "special price for you" på varsin behandling. 

Både Maria och jag kände att vi behövde komma ifrån lite, så vi bokade in oss på varsin behandling och drog iväg imorse kl 8. Väl där var det bara att hoppa i badrocken och iväg på behandlingen. 

Maria tog en "Dubbelfräsch" som var skrubb av hela kroppen, lätt ansiktsbehandling och sen insmord med nån olja på hela kroppen. 

Jag bokade in mig på "I form" (Detta är en slankande behandling för dig som vill öka fettförbränningen. Här ingår anti-cellulitbehandling med massage samt inpackning för höfter och lår. Avslutas med fotmassage och skön kroppslotion) och innan det skulle jag ta en vaxning, men de hade styrt om det hela att jag hade vaxningen efter behandlingen istället för man ska ju inte peela efter en vaxning (självklart...kunde jag ju ha räknat ut själv egentligen...)

Anyway...när jag skulle in på behandlingen så sa hon att jag skulle inte få I form utan en annan liknande behandling som dom skulle börja med nästa säsong - "Slim Effect" tror jag den hette - helt ok för mig, bara det blir nån slags slaggutrensning! Det blev det!!! Jäklar vad hon knådade på mina "utsatta områden" som hon kallade dom   dvs höfter o lår.

Först peelade hon kroppen och masserade in den. Efter det satte hon en lermask på hela kroppen och lindade in mig i en varm kokong. Fick ligga och bli varm en stund och hon masserade huvudet en stund och efter det fick jag duscha av mig all lera. Efter det var det dags att bli insmord i både anti-cellulit gel och vanlig hudkräm. Oavsett pinan där "slagget" satt som hårdast så var det en jätteskön behandling! Hon rekommenderade sen att jag skulle torrborsta hela kroppen varje morgon, vilket jag ska försöka göra - och sen ska jag be Henke massera rumpa o lår ett par gånger i veckan för att hålla igång blodcirkulationen. 

Dags för vaxning efter detta och den tänker jag inte berätta nåt om   

Maria satt och väntade på mig i "väntrummet", där satt vi sen säkert 1 timme. Drack vatten, te, åt lite snacks och snackade massa om allt möjligt  


Började bli lite lätt hungriga, så vi klädde på oss och gick ner i restaurangen och åt dagens lunch som var lax med bulgur, nån kall sås och så massa god sallad. 

På vägen hem stannade vi i Vemdalen på VDLN design - en inredningsbutik som är hur kul som helst att gå in i. http://www.vdln.com/ 

Köpte mig lite roliga klädnypor i form av fåglar och så ett smyckesträd, som jag ska ha på väggen i min blivande "walk in closet"...


Var hemma vid 3 snåret och myste lite med Henke innan Ida vaknade och ville ha vår uppmärksamhet. Henke skulle sen iväg på nån fest på Berners och där är han än...får se när han dyker upp och om jag får frukost på sängen imorn bitti   


Tack o gonatt för mig nu i alla fall...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards