Alla inlägg den 2 september 2010

Av Heli o Henke - 2 september 2010 14:34

...var ju på jobbintervju idag   

Skickade in ansökan igår kväll...öppnade mailen i morse och de ville att jag skulle komma idag kl 11 eller imorn kl 11. Pappa är ju här den här veckan så jag tog det idag! 

Intervju gick bra känns det som, jag har ju lite i grunden som talar för mig för detta jobb, men det som talar emot mig, vad jag vet, är Ida...måste ju försöka fixa dagisplats åt Ida tidigare i så fall. Helst skulle jag vilja vänta till januari då vi har sökt dagisplats. Men tror inte jobbet vill vänta på mig till då tyvärr... sen är jobbets arbetstider 7-22...ja inte varje dag utan det är lite av "skift-jobb" och man måste ju ha så det funkar med dagislämning och hämtning. Ev att jag kan börja med 75 % för då är det oftast dagtid då det är mest att göra. 


Ja nu återstår det bara att vänta på svar.   

Av Heli o Henke - 2 september 2010 14:15

Har jag hunnit med mina mål denna vecka??

Plantering? Nej.

Sätta ihop den andra byrån? Nej. 

Träna? JAAAAAA.... skaka rumppaaaaaa...   ja jag är ju inte vältränad precis, men lär bli (hoppas jag) under denna höst!! Sååå kul pass och det är Maria (Henkes syssling och min kompis) som har passet. Hon är skiiitbra!!! (Nu säger jag inte det för att jag vet att hon läser min blogg, utan hon är verkligen skitbra!!!) Duktig att leda passet och peppande! Synd att det inte är fler dagar  hon har gympa eller nåt annat pass, för det andra passet som jag skulle vilja gå på är ledaren "sådär"...är inte ledaren bra så fixar jag det inte...blir bara irriterad när man inte kör i takt med musiken eller ger lite av sig själv... Ska iaf prova ett Body toning på måndagar. Får väl "gå in i mig själv" på det passet och köra mitt eget race...om det inte funkar med ledaren menar jag   


Syjunta? YES - ikväll... har köpt tyg till vår gamla köks-soffa som ska stå ute på altanen (eller den står där redan, men tyget är gammalt och den behöver fräschas upp lite) Så ikväll ska jag klippa till tyget och sicksacka kanterna. Sen lär den ligga i nåt hörn till i vår så jag kan spänna fast det på sofflocket.   


Enköping då? Jepp...imorn bär det av! Vet inte om Henke tar ledigt hela dagen, han skulle kolla upp hur många timmar han hade att ta ut...(han måste ha kvar timmar så han kan ta ut både nästa vecka och veckan därpå inför jakten.)


Ovido - Quiz & Flashcards