Alla inlägg den 24 september 2010

Av Heli o Henke - 24 september 2010 14:45

...första snöflingorna kom idag...liiite väl tidigt tycker jag! Från källor i Lofsdalen ligger nu ca 7 cm på backen...hmm hoppas inte det kommer hit!


Jahapp vad händer annars då?!

Lillfisen sover inte som hon brukar, tyvärr. Har ju haft det väldigt lätt för oss innan - har lagt henne i sängen, satt på CD med vaggvisor, gått ut och stängt dörren. Vaknat några gånger på natten och sen sovit till 8 kanske. 

Nu vägrar hon lägga sig i sin säng - tvärvänder och ställer sig upp och gråter när man går upp med henne efter kvällsvällingen!! Har fått suttit med henne i famnen tills hon somnar, lagt henne i sin säng efter 20-30 min. Sen vaknar hon vid 01, ställer sig i sängen och storgråter. Då lyfter jag över henne till oss och så sover vi till 8-8,30 (ja med några vaknanden per natt så klart) Igår la jag henne direkt i vår säng efter vällingen, låg med henne där i ca 30 min...hon bökar och bökar tills hon slutligen somnar. Hon gråter iaf inte nu. Vaknat några gånger på natten, men somnar snabbt om igen. 

När hon ska sova på dagen så är det samma sak. Vill inte ligga själv! Ibland har jag gått ut med henne i vagnen och ibland sover hon inne. 


Det är väl en ny period i hennes liv, som jag hoppas går över snart så jag får sova också...men det är ju trygghet hon vill ha, så det är klart hon ska få sova mellan mamma o pappa!   Det är ju bara sååå mysigt att vakna med henne bredvid sig, ligger o pratar och myser med en   


Fredag idag, mannen jobbar kväll och då ska Ida och jag ha fredagsmys ihop! Henke börjar inte förrän vid 18 så det lär bli en sen natt för han... han ska få sova ut imorgon så han blir frisk nån gång! Han har en förfärlig hosta som inte vill ge med sig. 

Inget speciellt i helgen, tror jag...ska försöka måla murstocken i gästrummet medan Ida sover middag. Henke ska byta element så vi kan sätta på värmen...börjar ju som sagt bli dags nu när det bara är ett par plus på natten...men jag eldar och eldar på dagarna, så det ska vara varmt åt oss när vi vaknar på morgonen   


Ha en bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards