Alla inlägg den 15 september 2010

Av Heli o Henke - 15 september 2010 12:51

...ja hon blir ju det på söndag...stora tjejen! 

Visste inte i morse om jag skulle ta mig iväg på bvc och väga lillfisen idag eller om jag skulle ta det nästa onsdag... äh kunde väl lika gärna ta´t idag.

Packa ihop oss och drog iväg, var väl där vid kvart över 10, skrev upp oss och gick in till de andra mammorna och barnen och väntade på vår tur. 

Massa barn där idag! Kul ! Ida drog igång med sitt snackande nästan på en gång... undrar vem hon fått det ifrån, för varken Henke eller jag är ju så pratglada av oss. Sitter ju hellre och lyssnar och har vi nåt att säga så säger vi det. Jaja kul att hon tar för sig!   

Dags för vår tur efter en stund.

Dagens vikt: 8840 g Dagens längd: 73 cm.

Ligger fortfarande under viktkurvan, men hon är ju en gladfis så det är ingen fara på taket än i alla fall. Frågade lite om vad man kan göra att hon ska äta bättre (hon har ju börjat spotta ut maten numera...) och så frågade jag vad man kan göra för att hon ska sova bättre på nätterna (hon vaknar ju stup i ett, eller så ligger hon o pratar i sömnen, vaknar av att hon inte hittar nappen, eller så kan hon vakna gråtandes av nån dröm säkert...) Tipset som dom brukar ge är att lägga barnet i eget rum! Ja tack, det är på gång! Snaaaart hoppas jag! Har ju också tänkt dom banorna för jag tror hon vaknar av lite sömnprat och snarkningar från oss... Som sagt så kanske det är jag som ska ha eget rum så kan far och dotter prata med varandra i sömnen   


Stannade kvar en liten stund på "öppna förskolan" då det var sångstund i början. Sjöng en stund och så var det dags för oss att packa ihop oss och åka till farmor och äta lunch.  Ida var riktigt trött nu, så farmor följde med oss hem och tog Ida i vagnen och gick en promenad. Ska hämta hem lillfisen om ett par timmar. 

Får hit en värderingsman/kvinna kl 2 så det var ju bra att Ida kunde vara hos farmor den stunden. 


Snart kommer Henke hem då ska vi städa undan lite så det inte ser alltför stökigt ut när det ska värderas. 

Håll tummarna att det blir en bra värdering!


Tack för idag, slut för idag...vi ses en annan dag   

Ovido - Quiz & Flashcards