Alla inlägg den 10 september 2010

Av Heli o Henke - 10 september 2010 11:24

...men Neeeeej på samma gång   

Igår ringde dom från det där jobbet jag var på intervju för...jag fick jobbet! Skitglad blev jag! MEN...ett stoooort MEN...kursen som man ska gå på 7 veckor börjar på onsdag nästa vecka! Say what?!?!! Liiite längre framförhållning kunde dom väl haft så man hann fixa dagisplats och skola in lillfisen....jag tänker ju inte slänga in henne på ett dagis och dra...måste ju liksom skolas in och JAG måste ju få inskolningstiden på mig att gilla läget också!

Henke skulle kunna vara pappaledig, men man kan ju inte komma 2 dgr innan och säga till chefen att man ska vara pappaledig ett par månader...


Jaja...jag bad att få prata igenom saken med min sambo och få återkomma imorgon bitti. Vi pratade och funderade över hur man skulle kunna göra...men det finns liksom ingen lösning   

Jag ringde dit i morse och tackade nej...tyvärr!! 

Dom fick höra att dom mist en bra arbetare pga denna korta framförhållning!!! och det trodde ju han också, det var därför de ville ha mig...

Frågade även om lönen...skrattretande kan jag säga..."tjänar" bra mer som arbetslös! Så får jag ju inte tänka om jag ska få ett jobb, men ändå! 38 år och tjäna som en fjortis???  


Han jag pratade med sa att nu när jag varit på intervju hos dom, så finns jag ju i registrena och dyker det upp nåt så hör dom av sig. Känns ju bra iaf! MEN jag vill jobba på det jobbet jag sökte på och inte på nån av de andra avdelningarna...som är call center för olika bolag, typ Samsung support.

Hmmm tiden får utvisa hur det blir med jobb...jag är inte ett dugg orolig!  Vill man jobba så finns det jobb!!   


Nu ska Ida och jag äta lunch och sen promenera till Maria där det blir fika och lite av en "släktträff" (Marias syster med barn, Marias kusin med barn och jag och Ida. Sen kommer även Marlene och Lovis och kikar förbi en sväng)  


Ha en riktigt bra helg!

peace and love

Ovido - Quiz & Flashcards