Direktlänk till inlägg 20 september 2010

En vanlig söndagkväll hos Nilssons...

Av Heli o Henke - 20 september 2010 14:53

...såhär kan ju den se ut i älgjakt-tider   

(varnar då känsliga tittare igen...)


  

Paketering av Henkes skjutna älg! Här på bilden håller vi på med det som ska bli älgfärs... tror det blev runt 14 kg!!! Plus stekar, entrecote, fransyska och det bästa av allt 2 stora fileér!!! Sååå gott att ha frysen full nu! Och på onsdag ska de slakta de andra 2 älgarna de skjutit, så då blir det lika mycket kött igen... hoppas allt får plats i frysen...  


Efter all paketering mm så hade jag en sååå trött rygg och när jag vaknade idag så kunde jag knappt resa på mig    hoppas kunna gå o träna ikväll i alla fall!! Eller jag ska dit, men hoppas kunna ta i massor!! 


Ha en bra vecka hörni!! 

Min vecka bjuder på - träning ikväll, banken imorgon + att vi firar 3 år mannen o jag så vi ska väl ut och äta lunch ihop innan han ska jobba. Onsdag får vi hem mer kött som ska paketeras och frysas och jag hoppas verkligen vi hinner med allt det innan Henke åker o jobbar...annars blir det nog galet om jag ska veta vilken köttbit är vad    sen har jag inget mer planerat...förutom massa promenader som jag MÅSTE ta tag i!! Håll tummarna för fint väder mellan 12-2 på dagarna, det är då jag tänkt gå antingen med Henke eller så med Marie, som fick en liten dotter för ett par veckor sen. 


Helgen som kommer då?? Ja, då hoppas jag vi kan göra klart gästrummet (om nu farmor kanske kan ha lillfisen en stund på dagarna...) annars får Henke göra allt själv och då tar det lite längre tid...


Vad ska Du göra i veckan och i helgen ?



 
 
Ingen bild

Dessi

21 september 2010 10:29

Mmmm, vad gott med älgkött!

Det kan göra riktigt gott med lite träning när man har ont av den typen, för då värmer man upp de stela musklerna igen, o passa då på att sträcka ut ryggen ordentligt efteråt!

Veckan, hmmm, nyss hemkommen från ett mycket soligt och varmt Kreta, körde allt igång för fullt igen...
Igår, Friskis o Svettis - värdade + gympade, bakade sockerkaka jag ska ha till arraksbollarna jag ska göra idag.
Idag, Orientering tillsammans med Linus, göra Arraksbollarna.
Onsdag, Baka lite till (kalas för våran 10-åring + 40-åring på lördag om du undrar varför jag bakar lite :-)).
Torsdag, Ridskola för lill-Snorpan, Friskis o svettis - värda + gympa.
Fredag, friskvårdstimme på jobbet (cirkelträning), baka bullar o kanske städa lite, men jag gissar att jag är lite tidsoptimist där...
Lördag, Funky kids för Lill-snorpan, kalasfixande medans födelsedagsbarnen är på crossbanan, o från 15 kalasande.
Söndag, pysslande där hemma, lite pluggande (fast det sköter jag mest på tåget), går en Anatomi- o fysikkurs på folkhögskolan (deltid, distans), o kanske en joggingtur :-)

Det är så himla roligt att läsa er blogg, o lilla Ida verkar ett vara ett charmtroll av hög klass! Längtar efter att få träffa henne live någon gång :-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards