Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Idas första julbord :-)

Av Heli o Henke - 14 december 2009 10:02

I lördags var vi bjudna på Julbord av Henkes chef.

Dagen gick väl inte som jag ville...Ida var jättekinkig och ville knappt äta eller sova, så hon blev ju övertrött och överhungrig. Julbordet var på Vålkojan...hmmm kan det vara 4 mil dit tro ?!?...och det är ju väldigt halt på vägarna nu så det gäller att åka i tid. Nja så blev det ju inte...Henke kämpade med matningen säkert 30 min innan hon till slut åt rätt bra. Nu hoppades vi att hon skulle sova sig igenom julbordet så vi kunde sitta i lugn och ro. Men icke!! Hon sov hela bilresan (vi blev 10 min sena) och så sov hon kanske 10 min på restaurangen. Jaja det var ju bara att turas om att hämta mat :-)

Hon somnade i min famn, så jag le ner henne i bilbarstolen och så sov hon ca en halvtimme, sen var det dags för mat. Vart ska jag amma????? Vill inte riktigt sätta mig och fläka ut mig mitt bland folk. Ersättning är ingen idé när hon bara skriker efter mat...där krävs det planering. När jag reste mig upp så stannade en av servitrisena och gullade med Ida, då passade jag på att fråga om dom hade nåt skrymsle där jag kunde sitta och amma - självklart, du kan sitta på kontoret om du vill. Jaaa tack, jättegärna så jag slipper sitta på toaletten :-)


Jättegod julmat på Vålkojan! Jag kunde ju inte äta av allt då, men i det stora hela var det supergott!! och supermysigt ställe!!! Hade itne varit där förut, men  nu ska jag se till att åka dit i vår och äta våfflor :-) som det tydligen är känt för...

   så här fin var jag på mitt första julbord :-)


Vi var hemma vid 20,30 och satte oss framför TV-n och pratade massa strunt. Henke tog sig en öl och en whiskey och jag tog faktiskt ett glas vin. Myyysigt!


I söndags tog vi det lugnt, jag pyntade granen och även lite mer här hemma med tomtar och annat. Vi får hit min familj i helgen så då vill man ju ha lite julmysigt! Mamma och pappa kommer på torsdag (vilket är kanon...mamma får ta hand om Ida medan jag och pappa fixar lite här hemma).Brorsan med familj kommer på fredag. Fullt hus blir det, så mina föräldrar får nog inackordera sig hos svärföräldrarna. På lördagen blir det troligtvis pulka-åkning. Det snöar idag och så ska det snöa mer till veckan, så det ska nog inte vara några problem =D


Idag ska vi nog bara vara hemma...ev så går vi över till farmor ikväll på en kvällsfika!


 
 
Dessi

Dessi

14 december 2009 16:17

Jovisst, det är den där kända radarn barn har, att veta preciiiiiis när det är som bäst att vara vaken. När man känner lukten av vuxenmat, då har man sovit klart :-)!

http://enderstad.kicks-ass.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards