Alla inlägg den 11 december 2009

Av Heli o Henke - 11 december 2009 11:23

Den här veckan har gått i rasande fart...ja det har det väl gjort tidigare också men jag har haft fullt upp så då går det ju fortare.


I måndags kväll var jag och tränade för första gången på...hmmm...ja säg 9 månader. Skönt att äntligen få prova på om kroppen håller och det gjorde den. Kunde ju inte göra alla övningar, men det gick bra ändå!

Medan jag var och träna så gick Henke och Ida ut på långpromenad.

Efteråt så tog vi en dusch hela familjen tillsammans :-) Ida gillar verkligen att bada och duscha gick ju också bra !


Tisdag kommer jag inte ens ihåg vad vi gjorde, var nog bara en vanlig  hemmadag.


Onsdag skulle jag iväg till MVC på efterkontroll och Henke jobbar ju fm så jag visste inte riktigt hur det skulle gå med Ida. Skulle jag ta med henne? Åh då skulle jag bara känna mig stressad att hon skulle börja skrika...men det får ju bli så då. Fick höra att Annica var ledig hela dagen, så jag kunde lämna Ida hos henne = guld värt!! Så nu har Ida varit med barnvakt för första gången :-)

Nu sov ju Ida hela timmen jag var borta, så allt var frid och fröjd när jag kom tillbaka. Då vet vi att vi har barnvakt fler gånger =D Tack Annica!!

Ja sotaren har ju varit hos oss nu och provtryckt och kollat att allt är ok för eldning i öppna spisen. YES! Nu eldar vi på :-) Mysfaktor 10 av 10!!

På onsdag kväll kom Thomas, Maria och Vilma på fikabesök. Jag hade bett Maria ta med deras bra kamera så vi kunde ta ett bra familjefoto.

  

Torsdag natt sov Ida mellan 23-04, då jag matade henne lite. Sen sov hon från 04,15 till 8,30. Härligt att få sova!

På kvällen kom grannarna Cecilia, Dan och Joel över på fika. Trevligt att lära känna grannarna lite så Ida får nån kompis som bor nära sen :-)

Inatt var det också en bra natt, hon åt vid 21,30, somnade vid 23 och sov till 05!!! Vi bytte blöja en snabbis för jag köpte Icas blöjor och de verkar vara tunnare och klarar inte en hel natt som Liberos gjort. Somnade om och sov till 08,30 igen!



Vi har ju börjat ge ett mål med ersättning om dagen och det verkar som Idas mage kommit igång i och med det... hon har tidigare bajsat ur sig på söndagen, men den här veckan har det kommit rejäla lass 3 gånger så att kläder och allt är nerbajsat. Tur vi har stort handfat på toaletten på övervåningen där man kan bada henne ordentligt! 


Nä nu ska jag ut och tända lyktan, hämta lite ved och så ta fram mat till ikväll.

Helgen kommer bjuda på julbord på Vålkojan!


Ha en trevlig helg!





Ovido - Quiz & Flashcards