Alla inlägg den 1 december 2009

Av Heli o Henke - 1 december 2009 15:32

Åååh vilket väder vi haft idag!!! Solen sken från en klarblå himmel, -11 grader och mycket snö (snöade hela dagen igår)...kan det bli bättre?!? Vi gick ut på en promenad och jag njöt i fulla drag. Tydligen ska det bli så några dagar, så jag ska passa på att dra med Henke ut på promenader nu när han är jobbar kväll den här veckan. Glömde kameran hemma idag men ska försöka komma ihåg den imorgon så ni får se vad vackert det är...


Ida ligger här bredvid och sover i sin baby-sitter medan jag bloggar. Hon har sin tiger-snuttis bredvid sig som hon gosar med...började med det för ett par dagar sen, innan har hon inte brytt sig om snuttisar o dyl.

Hon rosslar väldigt genom näsan så jag tror hon börjar bli förkyld...eller hon har ju varit lite snorig men nu har det blivit värre. Tur vi ska till BVC på fredag.

Måste ju säga att jag slutade med Minifom-dropparna förra veckan och jag tror banne mig magen blivit bättre...hon gråter ju fortfarande på kvällarna men inte alls lika mycket! Ger henne Semper-droppar som jag fått för mig bara är bra med sån där bakterie grejs...

Åh just ja...hon börjat jollra lite också :-) det är väl bara såå härligt att höra :-) hon kan ligga i baby-gymet och sparka helt ovetande på de små kaninerna och så hör man lite joller då och då.


Henke åkte och jobbade för en stund sen, så nu är Ida och jag själva ikväll. Vi ska höra med farmor om hon ska vara hemma ikväll, då ska vi nog ta oss dit på en kopp te.


Ha det gott!



Ovido - Quiz & Flashcards