Direktlänk till inlägg 7 december 2009

BVC besök

Av Heli o Henke - 7 december 2009 15:27

Var till BVC i fredags så jag tänkte lägga in lite info hur Ida växt till sig :-)


Hon vägde 3780 g när hon föddes och var 50 cm lång, sen har hon tydligen gått på kurvan hela vägen fram till nu. Huvudmått var 36 cm.

  

091021 var hon 2 dgr, 3545 g. De går ju tydligen ner lite efter de föds så det var normalt.

091026 var BVC på hembesök, så vår barnmorska Eva kom hem till oss och pratade lite allmänt om BVC och vad de gör. Massa info fick vi och så hade hon med sig vågen. 3780 g var dagens matchvikt. Gått upp till födelsevikt alltså.


091102 tog vi oss till Hälsocentralen där BVC ligger. Ida är 2 veckor gammal och har gått upp till 4050 g. Huvudmått 37,2.


091109 väger hon 4290 g har vuxit med 2,5 cm. 52,5 cm lång är hon nu.


091120 och 1 månad gammal :-) 4640 g och 54 lång.


091204 och nästan 7 veckor gammal...tänk vad fort det ändå gått fram till nu! Vägning och mätning som vanligt på kurvan. Eva sa att Ida nu borde väga 5 kg, men det blev inte riktigt så...4950 g och 55 lång. Huvudmått 39,2.


  



Nästa gång fröken prupp ska till BVC är 22/12 och då är det 2 månaders läkarkoll. Då går de igenom det som de kollade på BB innan vi fick åka hem - Gå och krypreflexerna bl a, sen är det väl lyssna på hjärtat och kolla kroppen i det stora hela.

 
 
Ingen bild

Annica

7 december 2009 16:38

Men vad hon växer "min" lilla smuling! :D
Längtar till i morron ;) och jag har bett Henke att köra saaaakta på onsdag :)
Puss å kram på er

 
Carro

Carro

7 december 2009 21:04

Vad fin hon är eran lilla Ida :)
Vet inte om du minns mig Heli, vi har bara träffats 1 gång hemma hos er (jag var där med Annica och Erson.)
Henke har jag träffat några mer gånger men vi känner inte direkt varandra...iaf inte så väl.
Jag ville bara lämnna ett avtryck nu när jag ändå var in.
Ha det så bra så kanske vi ses nån gång i Sveg :)

http://lilja85.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards