Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Heli o Henke - 30 mars 2011 15:47

Igår gick jag hem lite tidigare för vi skulle få besök av Lovis, Marlene och Calle. Satt och snackade en stund, tjejerna lekte inte med varandra...lite blyga tror jag   

Kricka och Mattias var också hos oss då, så innan fam Jakobsson kom så hämtade vi lite mat.


Kl 18 var jag bjuden till grannen på klädvisning av märket Pomp de lux, så jag sprang över till Cecilia...och blev ett antal hundringar fattigare   men vad gör väl det när lillskruttan kommer få massa fina kläder! Beställde inte allt jag egentligen ville köpa, men det blev en tunika och byxor i gult med fjärilar på, en gul långärmad tröja, 2 par leggings och ett randigt set med tröja och leggings.

Har inte tänkt ha tunika och byxorna ihop för det blir nog för mycket, utan tunika med jeans eller svarta leggings kommer bli sååå fint. och Byxorna med en t-shirt eller ett linne likaså!

Jaa just ja en pyjamas köpte jag ju också, den är i lite gammaldags stuk, som Ida ska få börja ha i höst. Åååh så söt som hon kommer vara i den!


Jaha, idag då? Ska gå hem strax, eller rättare sagt till farmor och farfar. Fick ett sms från mannen nyss, dom sitter ute och fikar där   så jag går den vägen hem. Tror Henke ska åka iväg till Härjeåsjön, där hans chef har en stuga, och låna hem en skoterpulka. Tänkte prova den och se vad Ida tycker om den... om det är som med dammsugaren och tvättmaskinen så bådar det inte gott. hon börjar storgråta om jag tar fram dammsugaren och går omvägar förbi den om den står framme. Likaså är det om jag måste ta med henne till tvättstugan och sätta igång en maskin...gallskrik och skiträdd.

Jaja vi får väl se i helgen vad hon tycker.


Ha det gott, nu ska jag stänga ner för dagen.

Kärlek

Av Heli o Henke - 30 mars 2011 15:13

Ni som har vägarna förbi Örsundsbro tycker jag ska passa på att åka in på Örsundsbro Färg och Iittala outlet (eller vad den nu heter, dom säljer iaf Iittala, Rörstrand, och lite annat som jag inte kommer på nu)


Dom har kvällsöppet ikväll mellan 18-20, lite erbjudanden mm.


Varje gång jag åker ner till Enköping och åker förbi Örsa tänker jag att jag måste stanna till där, men det blir liksom aldrig den tiden dom har öppet   eller så får man ett blankt nej av han som kör (dvs mannen min   )

Nästa gång ska det finnas med i min planering! Det är ett måste! Massa fina saker som jag skulle vilja ha från båda ställena, men mest från färgaffären som säljer både färg, tapeter och massa fin inredning!


Såg på deras blogg förresten att dom målat och fixat till en gammal barnsäng, en likadan som vi köpte på loppis till Ida i höstas. Hmmm kanske ska tänka om och sälja våran också och tjäna en extra slant på det...Ida har ju fått en ny säng nu. Ska fota hennes nya rum när vi är helt klara, eller nej jag ska fota det när jag satt upp tavlorna och hyllorna...för helt klar kommer den inte bli på ett tag antar jag   Hon lär ju ändå inte flytta in där på ett tag....hon sover fortfarande mellan oss och verkar vilja göra det ett tag till. Försöker få henne att lägga sig i spjälsängen då och då, men då tittar hon på mig som om hon sett ett spöke...säger nej och så pekar hon på våran säng. Ja ja det är ju faktiskt inga problem med att hon sover mellan oss längre, alla sover rätt gott ändå och det är väldigt mysigt att hon vill krypa upp hos antingen mig eller papsen under natten. Sen på morgonen ligger vi och myser en stund innan vi går ner och dricker välling.


Jaha det här blev ett konstigt inlägg, men så får det bli...blev ett inlägg iaf   

Ovido - Quiz & Flashcards