Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Pomp de Lux

Av Heli o Henke - 30 mars 2011 15:47

Igår gick jag hem lite tidigare för vi skulle få besök av Lovis, Marlene och Calle. Satt och snackade en stund, tjejerna lekte inte med varandra...lite blyga tror jag   

Kricka och Mattias var också hos oss då, så innan fam Jakobsson kom så hämtade vi lite mat.


Kl 18 var jag bjuden till grannen på klädvisning av märket Pomp de lux, så jag sprang över till Cecilia...och blev ett antal hundringar fattigare   men vad gör väl det när lillskruttan kommer få massa fina kläder! Beställde inte allt jag egentligen ville köpa, men det blev en tunika och byxor i gult med fjärilar på, en gul långärmad tröja, 2 par leggings och ett randigt set med tröja och leggings.

Har inte tänkt ha tunika och byxorna ihop för det blir nog för mycket, utan tunika med jeans eller svarta leggings kommer bli sååå fint. och Byxorna med en t-shirt eller ett linne likaså!

Jaa just ja en pyjamas köpte jag ju också, den är i lite gammaldags stuk, som Ida ska få börja ha i höst. Åååh så söt som hon kommer vara i den!


Jaha, idag då? Ska gå hem strax, eller rättare sagt till farmor och farfar. Fick ett sms från mannen nyss, dom sitter ute och fikar där   så jag går den vägen hem. Tror Henke ska åka iväg till Härjeåsjön, där hans chef har en stuga, och låna hem en skoterpulka. Tänkte prova den och se vad Ida tycker om den... om det är som med dammsugaren och tvättmaskinen så bådar det inte gott. hon börjar storgråta om jag tar fram dammsugaren och går omvägar förbi den om den står framme. Likaså är det om jag måste ta med henne till tvättstugan och sätta igång en maskin...gallskrik och skiträdd.

Jaja vi får väl se i helgen vad hon tycker.


Ha det gott, nu ska jag stänga ner för dagen.

Kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards