Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Första stegen...

Av Heli o Henke - 20 oktober 2010 22:10

...tog Ida redan för ca 1 vecka sen, men på sin födelsedag släppte spärren  

Henke o jag satte oss mitt emot varandra och så fick hon gå emellan, vilket hon gjorde...ville liksom aldrig sluta gå fram och tillbaka   

Sen på em när hon sovit middag så tränade vi lite till och så har vi gjort det idag också! Det går framåt om man säger så...men är hon för trött så sätter hon sig pladask på rumpan och kryper till mig istället. Eller så ställer hon sig och gör några benböj upp o ner innan hon sätter sig.


Såg igår att 2 till tänder är på G också...framtänderna i överkäken. Förmodligen därför hon varit så gnällig flera dagar och vill inte släppa varken napp eller snuttis. Vilket påminner mig nu att jag måste slänga en av snuttisarna i tvätten...den  hon har på dagarna släpar hon liksom med sig på golvet när hon kryper fram här hemma. Inte så fräsch just nu om man säger så.


Idag skulle vi till bvc, som vi brukar på onsdagar...men Ida var suuupertrött hela fm så det var ingen idé att dra dit henne... Synd egentligen, för det skulle komma nån från bibblan dit och prata barnböcker...hade kanske varit intressant. Får väl gå dit istället och kolla runt nån dag.


Igår var vi till polisen och fixade pass till Ida, så det kommer väl i början på nästa vecka. 


Idag gick vi ut en sväng på em - det var jättehärligt väder...Henke ringde o sa att han glömt muggen till kaffetermosen så han kunde inte dricka nåt kaffe   han skulle passera Sveg om 1 timme så han undrade om inte jag o Ida kunde komma o möta upp honom och ta med muggen. Självklart gjorde vi det...slängde på oss lite vinterkläder och halkade oss ut...eller jag halkade mig fram. Hatar isiga gator eftersom mina fötter slinter hela tiden och jag har så svaga vrister så jag är livrädd...och gå med barnvagn och vara rädd att dra ner Ida i fallet känns sådär - måste få tag på några bra kängor med bra fäste under sulan!!! Hittade ju ett par idag när jag var in på Sportringen för att köpa vantar till Ida...men dom går på 1500!!!! Inte vantarna utan kängorna.   Känns inte så kul att köpa broddar...men det är väl det jag har råd med. Hör ni nån ute på Sveg som låter "klick-klock-klick-klock" så är det bara jag som kommer gående   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards