Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Heli o Henke - 1 oktober 2010 09:48

...lillfisen och jag. I köket, har ätit frukost, borstat tänderna och mamma vill surfa lite efter det. Lillfisen sitter snällt nedanför och leker - det är nappen och snuttisen som flyger från ena sidan till den andra. Sen har hon fått tag på en Lasagne-kartong som hon river sönder. Sen har hon sina skor som hon bara älskar att pilla på. 

Jahaja, nu ser jag att hon hittat en napp till... sitter och byter napp fram och tillbaka    Mammas go´fis!! 


Igår kväll la Henke Ida i hennes egen säng, gick väl sådär, men somnade väl till slut i alla fall. Henke går och lägger sig vid 21,30, jag håller på med hårfärg så jag stannar uppe en stund till... Vaknar ur min dvala 22,30 då jag hör gallskrik från övervåningen!! Ida har vaknat...otröstlig! Usch vad jobbigt det är ... Henke tog ner henne till våran säng och där somnade båda gott sen. Men hon vaknar flera gånger per natt och gråter... undrar när detta ska sluta! Jag vill så gärna sova en natt jag med! 

Kanske får det nu i helgen... ikväll ska jag nämligen ut med tjejerna!!! Det är dans på Folkan, som firar 25 år. och vi är några tjejer som ska ut och äta och så ut på dansen. Ska bli skitskoj...lär väl somna på dansen men skoj ska jag ha innan det!    

Ja tillbaka till sovandet... jag har förvarnat Henke om att jag kommer sova hela helgen!! undrar om det kommer bli så...vill ju så gärna att han tar henne en hel helg så jag får göra annat än bara vara mamma  Lär väl inte gå eftersom vi har så mycket som  måste byggas klart innan snön kommer, men Imorgon SKA jag sova och må som jag förtjänar efter en utekväll !    


Jaha då hör och känner jag på lukten att nån har gjort nr 2...måste ta reda på det!  

Ha en trevlig helg allihop! 

Ovido - Quiz & Flashcards