Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

3 mån koll

Av Heli o Henke - 21 januari 2010 14:25

Idag var det dags för BVC besök och 3 månaders koll, med sprutor...


Förmiddagen gick ju bra, vi lekte lite i babygymmet, tränade nacken och så provade vi sitta.

Sen blir det lite värre...Matning vid 12 (så hon skulle hinna bajsa ur sig som hon brukar göra den här tiden...varje dag)...inget bajs...men måste ju ändå byta blöja och byta om på henne pga dreggel på hela tröjan. Åååh hoppas hon inte börjar kräma ur sig när vi är på bvc...

Jaha då ska jag ta fram bilbarnstol och overall till henne...vad händer?? Lätt ryggskott :-( men herreeguuud, illa valt tillfälle då jag ska bära bilbarnstol till bilen hemma, från parkeringen och upp till familjecentralen. Tar mig en Ipren och hoppas den hjälper lite i alla fall. På med overall på Ida - gallskrik- hon gillar inte att klä på sig ytterkläder, ändå har jag tagit en overall som är strl 68 och väldigt stor på henne och lättpåklädd alltså... jaja det är ju bara att fortsätta för vi måste ju iväg. I med henne i stolen och så påklädning av mig själv. Iväg till BVC.

När vi kommer dit så var det vår tur på en gång...tidsoptimisten Heli är där 1 minut innan vår tid ;-)

Vägning och mätning var det först. Längd: 60 cm, Vikt: 6060 g

Lätta siffror att komma ihåg =D

Sen var det dags....sprutorna!!! Huvva...mamma jättenervös hur det här ska gå. Synd jag inte hade med mig nån :-(

Sprutorna var för: difteri, stelkramp, kikhosta, polio och hemophilus influensa B.

Om du håller i händerna så håller jag i benet och så lutar du dig lite bakåt, säger Inga-Lill (barnmorskan/sköterskan)...mmm säger jag och gör som hon säger. Ida tar tag i mammas fingrar, och sen blir det gråt när hon får spruta nr 1. Spruta nr 2 kommer strax därpå och då blir det ännu mer gråt ... Ida gråter så hon nästan tappar andan :-( Usch vad jobbigt det var. Det här ska hon alltså göra om vid 5 mån - då ska jag banne mig ha med mig Henke!!!


Nu ligger hon och sover i vaggan och jag hoppas hon inte får några värre biverkningar...de skulle märkas ikväll sa dom. Henke ska vara själv med henne ikväll när jag är på syjunta, i värsta fall får jag väl åka hem därifrån.


Nä nu är jag värd en kopp kaffe!




 
 
Nina

Nina

22 januari 2010 11:54

Har inte sett nån sån kommentar :(

Vad stooooooor tjejn blivit! Hihi... lilla hjärtat, hon är så sööööt!

Hör av dig närmare så kommer vi överens om tatueringen...

KRAAAM (fin blogg)

http://niiinis.blogg.se

 
Ingen bild

Annica

23 januari 2010 10:50

Men stackars lilla smulan :( Jag ska komma och kramas med henne snart hoppas jag och dricka kaffe med dej gumman :)
Kram på er!

 
Ingen bild

Alvina och Rian

24 januari 2010 10:27

Hej kusin Ida...vi har det jätte bra här i Thailand...
Vi saknar dej :-)

kramar från kusinerna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards