Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Heli o Henke - 28 januari 2010 18:58

Jahapp...dålig på att uppdatera här, så jag glömmer ju vad som hänt sen jag skrev sist... ska börja lägga in var och varannan dag istället så det blir mindre att komma ihåg :-)

hmmm sprutorna tog vi torsdag förra veckan ja. Torsdag kväll åkte jag på syjunta och tänkte att jag kommer få åka hem för att Ida är kinkig. Men nej då när jag kommer hem efter kl 20 så säger Henke att hon varit sååå glad och pratglad :-) skönt!! Fredagen gick i sömnens tecken i alla fall, tror nog hon fick lite feber som biverkning...hon var helt slut stackaren. åt och sov, åt och sov...däremellan var det lite blöjbyten förstås.

Lördagen bjöd på fikabesök på dagen. Marlene och Kalle från Sundsvall kom och hälsade på och ville så klart se hur mycket Ida växt. Marlene är gravid och ska ha om 4 veckor om jag inte minns helt fel. Kul kul :-) Henke och Marlene är gamla kompisar från förr, så nu blir Ida och lilla bebben kompisar.

Sen kom även Maria, Thomas och Wilma samtidigt :-) mest för att träffa Marlene tror jag ;-) Det är alltid trevligt när vi ses! Wilma är 1,5 år nu så hon och Ida kommer nog bli "bästisar" när de växer upp =D

På kvällen gick vi ut på promenad, tänkte vi skulle gå förbi farmor o farfar, men där var ingen hemma så vi fortsatte till gammelmormor o gammelmorfar. Hade ju hört att det var storfrämmande av Henkes mostrar och en av kusinerna, så vi ville ju träffa dom. Där satt dom allihop och åt middag, skulle precis börja med efterrätten så vi kom ju i rätt tid =D


Söndagen då... hmmm... jamen då åkte vi ut till Herrö. Tog med oss Mattias och mötte sen upp fam Wagenius ute vid stugan. Maria hade gjort upp brasa i stugan och även i bastun. Grabbarna drog iväg och åkte skidor medan vi tjejer drog barnen i pulka. Ja även Ida fick sin första pulka-tur. Trivdes gjorde hon, för när jag stannade började hon gråta... När grabbarna kom tillbaka så grillade vi korv, sen bastade dom en stund innan vi åkte hem. Mycket trevlig dag !!


Veckan här då... har inte gjort så mycket. Fikat hos Annica i måndags, fikade hos gammelmormor i onsdags. Mycket fika blir det... Tisdag kommer jag inte ihåg...tror jag måste börja föra lite dagbok.

Idag har min kusin Henna med familj varit här hos oss och hälsat på. De är i Vemdalen den här veckan för lite skidåkning, så då är det kul när de kan passa på att komma och hälsa på. Det är ju inte så ofta man träffas numera, och det gäller ju alla kompisar också...tråkigt men så blir det ju. Man tar ju inte och åker 40 mil för en kopp te precis...


Imorgon är Henke ledig så vi tar och packar bilen och åker till Sundsvall över helgen. Marlene bjöd dit oss, så vi kände att vi behövde komma ifrån lite och passar på att fira Henkes födelsedag där också (han fyller på söndag).


På måndag händer det grejer :-) kan inte säga nånting om det nu, så jag återkommer om det när jag får =D


Ha det gott och trevlig helg!





Ovido - Quiz & Flashcards