Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Ida 3 mån

Av Heli o Henke - 19 januari 2010 19:39

Idag är det Idas 3 månaders dag och det har vi firat med att vara ute på en långpromenad, lekt i baby gymet och ätit massa god ersättning   

Fikabesök av Annica hade vi på morgonen - alltid lika trevligt! Vi har börjat setts lite oftare igen vilket jag tycker är jättekul! Tur att Ida kom och ändrade på saken ;-) 

Nu i eftermiddags så var farmor och Mona-Lis och hälsade på. Ida var på gott humör och skrattade massor innan hon blev kinkig...det var ju matdags och DET kan man inte vänta med!

Annat som hänt:

I söndags skrattade hon "på riktigt" - åh vad härligt det är att höra ett barnskratt och speciellt kanske sitt eget barns skratt!!

Idag har hon för första gången tyckt om att ligga på mage också...innan har hon bara legat o skrikigt/gråtit med huvudet ner o varit förbannad   , men idag så har hon haft huvudet uppe och skrattade t o m lite :-)

tror inte det är länge kvar innan hon rullar runt från mage till rygg heller...hon var på väg flera gånger idag medan hon låg där på mage, men lilla armen var ju i vägen.

Har kommit in i matrutiner nu också tror jag...glömmer ju bort vilken tid jag gav henne mat förra gången, men jag tror det är samma tid varje dag numera. Första maten är vid 5-6 tiden på morgonen, sen sover vi till 8 ungefär, går och byter blöja och så är det mat igen och då är nog klockan runt 9. Sen är det matning vid 13, 17 och 20-21 tiden. Efter sista måltiden så lägger vi henne uppe i sängen och då sover hon till 2-3 ungefär och då vill hon bara ha nappen...sen rullar det på igen med 05 ,09, 13, 17, 21.

Ser ju nu att det är 5 gånger om dagen, vilket jag läst på paketet till ersättningen att 2-4 mån bebis ska ha mat. Det var ju 6 gånger om dagen innan och då var sista maten vid 23-23,30, men jag ville få bort den. Så i helgen då började lägga henne på prov vid 20-21 för att se hur länge hon sover...och det funkar kanon som det är nu! Bara hon håller det...helst skulle jag vilja att hon sov till 8 (utan maten vid 05) men den dagen kanske kommer senare ;-)


Några foton på 3 månaders dagen:

      fick tom leende o skratt med på bild!! Det hinner man ju liksom aldrig med annars ;-)

   tröttsamt att bli 3 månader :-)




 
 
Ingen bild

Annica

20 januari 2010 16:56

Puss å kram till er :)

 
Jenny S

Jenny S

27 februari 2010 20:58

vilken liten fining :)
har själv en liten bebis,
1 månad äldre :)

http://ennyone.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards