Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Amning...

Av Heli o Henke - 15 januari 2010 14:12

har fått många frågor kring min amning, så jag gör ett inlägg om det.


Började ge ersättning för ett bra tag sen, men bara sista kvällsmåltiden. Sen började vi ge henne lunchersättning också eftersom vi märkte att jag inte hade tillräckligt...har ändå haft 2-4 amningstillfällen per dag, men märkte mer och mer att det började sina rejält. Övergick till ersättning mer och mer, hade kvar morgonamningen och sen nästa måltid (eller nästa efter det beroende på Idas "humör"), men det blev mer och mer gallskrik så fort hon skulle ammas, så tog vi till flaskan och det gick ju hur bra som helst...provad pumpa ur för att se om det verkligen inte kom nåt och visst var det så...ett par droppar kom det bara så inte undra på att lillfisen blev förbannad!

Sista amningstillfället var på nyårsaftons morgon, sen totalvägrades det på alla fronter...provade amma ett par morgnar senare, men det var ju tur vi inte hade gäster hemma och att det var helg så Henke inte behövde upp o jobba (fast nu skulle ju inte han vakna om det exploderade en bomb i huset, men ändå...) det gallskreks flera minuter kan jag säga!!! Det var tur jag hade gjort i ordning en flaska som jag kunde ge henne på en gång :-)


Men ska jag vara riktigt ärlig så är jag rätt glad att hon tar flaskan, för då kan jag få lite mer egentid! Ego kanske många tycker men det står jag för!! Ida mår mycket bättre och mamma är gladare...så why not!?!


 
 
Des

Des

15 januari 2010 15:49

Ja, de är inte värt plågan det kan bli, att "tvinga" sig att amma. Jag önskar att jag gav upp det med lill-tjejen, för amningen med hennes minns jag bara som en plåga, o inte som den där goa stunden som det var med den där första. Både hon o jag hade ett helvete med det. Men, så lyssnar man ju för mycket på barnmorskorna, som ger en dåligt samvete när man påtalar att det inte går bra, om man undrar om ersättning istället. Nej, man ska lyssna mer på sig själv, o sina små goingar.

http://enderstad.kicks-ass.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards