Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Lillskruttan pigg

Av Heli o Henke - 11 mars 2011 07:43

Tänkte bara snabbt skriva ett inlägg medan jag exporterar några filer till kunder.


Lillskruttan är nu frisk! I onsdags var hon fortfarande matt, men kräktes inte!! Igår var hon pigg kan jag säga...ville absolut inte sitta i soffan och vila som mamma ville. Nej här skulle springas omkring hemma...överallt var vi! Springandes, jagandes, krypandes...you name it!

Tog bilen till jobbet igår för att hämta ut några paket på Ica. Hade beställt en matta till Idas rum (gillades skarpt av fröken!), Reebok Easytone till mig (gillades skarpt av fröken!) och så några andra grejer som ska skickas tillbaka...

Bredde ut mattan på golvet (det är en lila stor rund ryamatta), Ida sprang dit och slängde sig över den, det rullades och grejades på mattan en bra stund. Gillade den med andra ord!

Jag provade mina nya skor, gick runt med en skugga bakom mig... sen skulle skuggan/fröken prova dom och sen fick jag inte ha dom i fred...Ida sprang omkring i dom flera gånger under dagen. Eller sprang och sprang...försökte gå omkring i dom iaf. Av och på, av och på skulle dom.

Sen såg hon även pappas mystofflor...dom skulle också provas! Av och på, av och på...


Till slut blev klockan iaf så mycket att det var vällingdags och sen sova. Gick rätt bra att natta, lite bökande som vanligt men helt ok...inget gnäll iaf.

Jag själv gick upp och la mig i gästrummet och läste vid 21, somnade 21.30 Vaknade efter midnatt nån gång av att Ida grät. Gick in i sovrummet och la mig bredvid henne, tänkte att det räckte med en liten stund... nej då, hon låg och pratade och bökade runt...03,30 låg hon fortfarande och pratade med jämna mellanrum. Då tröttnade jag (och pappa), pappa tog henne till sig och jag gick tillbaka till gästrummet och försökte somna om. Skulle ju liksom upp om ett par timmar... Sjuuukt trött idag med andra ord!


Får sova middag tillsammans med Ida idag tror jag...får hoppas att jag kan det, har lite svårt för det nämligen.

Ikväll måste jag färga håret, och även fransar och bryn. Utgång i Lofsdalen imorn !!! Sen tänker jag sätta mig framför TV:n med ett glas vin, varva ner och förmodligen lägga mig tidigt! Måste ju vara pigg imorn   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards