Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Kärlek...

Av Heli o Henke - 20 oktober 2010 22:43

Idag, för 4 år sen, träffades Henke och jag förresten   


Jag var på kryssning med några kompisar och Henke var på samma kryssning tillsammans med ett gäng härifrån Härjedalen. 

Inte kärlek vid första ögonkastet tydligen eftersom det tog ett år innan vi sågs igen...haha nä skämt åsido...Hade vi träffats då strax efteråt, så tror jag inte det hade blivit nåt om jag ska vara ärlig.

Efter kryssningen hördes vi per telefon, sms och msn nästan dagligen under nån månad. Jag hade fullt upp med jobb och mitt liv, och så hände en tråkig sak efter nyår som gjorde att jag föll ner under skosulorna... sen började vi höras av mindre och mindre. Hördes av lite sporadiskt bara.

Efter sommaren började vi ta upp kontakten igen...jag mådde skitdåligt och hade kommit in i en depression, Henke hörde av sig och jag sa som det var och att han skulle fortsätta hålla kontakten så jag höll mig "flytande" - vilket han gjorde och det visade mig att han var nåt att hålla kvar i. Till slut bokade jag en tågresa till Mora i oktober, där han skulle komma o hämta mig. Men det var ju liksom 2 månader dit...länge!! 

En dag frågar han mig vad jag skulle göra i helgen...

* Så, för att göra en lång historia kort - 21 sept tog han bilen och körde ner till Enköping och sen dess har det varit KÄRLEK!!! Den helgen kändes sååå RÄTT! Det var verkligen vi två!! Där o då skojade vi lite att "när ska jag flytta upp till Sveg"...några månader senare har jag sagt upp mig från jobb och lägenhet.

Har nu bott här i Sveg i 2,5 år, har en dotter på 1 år och bor tillsammans med mitt livs kärlek!   

Älskar dig Henrik Nilsson... du och jag - för evigt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards