Direktlänk till inlägg 18 oktober 2010

Idag...

Av Heli o Henke - 18 oktober 2010 13:51

...vid 3-tiden, för ett år sen, startade allt!  

Värkarna satte igång   

Hade haft känningar redan på morgonen, så jag klev upp före Henke, duschade och packade i tron om att vi skulle få åka iväg... men allt stannade upp efter ett par timmar. SEN, vid 15-tiden, kom en riktig värk och då förstod jag att NU händer det grejer. 

Shit alltså...10 min mellan värkarna...ringde förlossningen i Östersund (ja jag var liiite smått nervös att ha 19 mil till bb!!!) Henke sa att vi måste äta nåt så jag orkar med förlossningen...han drar iväg till ica och handlar korv och makaroner (!), lagar till maten och jag får i mig lite i alla fall - "ät makaronerna i alla fall så du får i dig kolhydrater och orkar längre" säger min kära sambo...snällt men mat var inte det jag tänkte på riktigt, men gjorde ändå som han sa. Han åker sen iväg till sina föräldrar och byter bil, så vi har en bättre bil att åka i nu när det var lite skitväder (snöblandat regn). Vi packar bilen och drar iväg, klockan är nu 19. Under bilfärden satt jag bara och andades och kollade på klockan för att räkna minuter...4 min mellan värkarna och vi har precis åkt ur Sveg.... hmmm ska vi kanske förbereda dom att skicka en ambulans att möta oss??? Nä det ordnar sig nog tänkte vi båda två...

1 timme och 45 min senare är vi inskrivna! Kändes faktiskt inte som en så lång bilfärd...otroligt nog! 

Kvällen går till att ta lite prover och se så att bebben mår ok därinne. Sen får vi flytta oss till förlossningsrummet. Där fick jag akupunktur och lustgas. Vet inte om akupunkturen hjälpte så mycket eftersom jag drog lustgas så mycket    sluddrade lite ett tag sa Henke...och det kände jag ett par gånger. En sköterska kom in genom dörren och jag såg henne som i en dimma...tror jag ska vila lite från slangen ett tag   

Fick epidural, nån gång på natten, så det lättade bra mycket! 

Själva krystvärkarna började 04.15 (imorgon bitti, för ett år sen)....och Ida är född 04.39, måndagen den 19 oktober   


 
 
Ingen bild

Lärkners

19 oktober 2010 15:01

Stort grattis Ida!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heli o Henke - 11 januari 2013 16:29

Hej alla som hängt kvar på bloggen... (inga uppdateringar pga brist av intresse och brist på tid/ork)   Men nu så har jag ju roliga nyheter att berätta    de flesta vet ju redan pga Facebook, men alla har ju inte det    Vi blir alltså 4 i f...

Av Heli o Henke - 21 december 2012 12:29


  GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!       

JAS

Av Heli o Henke - 26 september 2012 11:48

Tänkte jag skulle göra en fotosammanställning igen, fast för JAS - Juli, Augusti, September Har hunnit med en del under dom månaderna men har bara inte haft nån blogg-lust...hoppas den kommer tillbaka nu i höst så jag kan uppdatera med lite "Dagens...

Av Heli o Henke - 5 juli 2012 11:21

Tänkte jag skulle göra en sammanfattning med bilder vad som hänt sen sist    Here it goes - från april till juni:   Vi åkte till Enköping över Valborgshelgen.   Ida vid brasan  Kusinerna   Bästa kompisarna - Ida och Rian   Helgen ef...

Av Heli o Henke - 29 mars 2012 16:28


Har surfat runt på massa olika trädgårds- och inredningsbloggar...och får massa inspiration till vad jag skulle vilja göra hemma!!  Som det här t ex:   (bild lånad från http://husprojektdromhus.blogspot.se/ ) En liten odlingsplats till Ida och...

Ovido - Quiz & Flashcards